خبرهای داغ:
زهرا نصیری
امام جمعه شاهین شهر تاکید کرد:
امام جمعه شاهین شهردرخطبه های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه خطر منافقین ازکفار بیشتر است گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران انتخابات کشور به این نکته اشاره داشتند که همه مسولان در برابر نفوذ دشمن قاطعانه عمل کنند.
کد خبر: ۸۶۲۵۰۶۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان؛حجت الاسلام مرتضی ملکیان ،با پرداختن به دلایل کاهش صادرات نفت بعد از پیروی انقلاب اظهار کرد: رشد مصرف داخلی به علت دو برابر شدن جمعیت، صیانت از این سرمایه ملی و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی از جمله عوامل کاهش صادرات نفتی بوده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که ۹۰ درصد از ثروت ایران در اختیار ۳۰ درصد جمعیت ایران بود در مقابل تنها ۱۰ درصد ثروت در اختیار ۹۰ درصد مردم قرار داشت و با وجود مشکلات و سختی های فراوان معیشت مردم شاه جشن پر هزینه ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد.

حجت الاسلام ملکیان؛ با اشاره به افزایش بیش از دو برابری جمعیت کشور از سال ۵۷ تاکنون گفت: در حالی که در سال های ابتدایی انقلاب جنگی نابرابر بر علیه مردم و انقلاب تحمیل شده بود بدلیل تحریم های ظالمانه حتی یک قرارداد فروش نفتی امضا نشده بود و هزینه جنگ را ملت ایران بر دوش کشیدند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها پنج شهر کشور از نعمت گاز برخوردار بودند در حالی که امروز در دورترین نقاط کشور مردم از نعمت آب، برق گاز و دیگر امکانات برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر همچنین به افزایش تولیدات کشاورزی و صادرات تولیدات داخلی و دیگر دستاوردها نیز اشاره و با آمار و ارقام به تحلیل و مقایسه آنها پرداخت.

وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی از همه مسولان خواست که در برابر نفوذ دشمن قاطعانه عمل کنند.

حسین امیری شهردار شاهین شهرنیزگفت : امیدواریم با تصویب بودجه پیشنهادی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر و با گسترش فضای سبز شهر در سال آینده مشکلات آلایندگی صنایع مجاور را کاهش دهیم .

وی در ادامه گفت: با اجرای پروژه منبع 10هزار متر مکعبی پساب فضای سبز، بخش های زیادی از اراضی با کاربری فضای سبز شهر به فضای سبز شاهین شهر اضافه خواهد شد .

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در این جلسه گفت: معضل آلودگی هوا شهروندان را در معرض خطر و آسیب قرار می دهد و توسعه فضای سبز شهری باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: تذکرات قانونی مکرر به صنایع آلاینده برای رفع یا کاهش آلودگی داده شده است با این وجود با کارشناسی های اصولی باید راهکارهایی به منظور سالم سازی هوا برای شهروندان ارائه نمود.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و عضو شورای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر نیز در این جلسه گفت: شاهین شهر یکی از شهرهای پیشرو در همه زمینه ها در استان اصفهان است.

وی با اشاره به استقرار شاهین شهر در شبکه مجموعه شهری اصفهان گفت: در مجموعه شهری اصفهان اشتراکات ، پیوندها و ارتباط های زیادی بین شهرها و روستاها وجود داشته که فضای سبز یکی از مباحث اصلی در این مجموعه می باشد.

شهردار اصفهان توسعه حجمی فضای سبز شهری را یکی از مباحث اصلی در امر فضای سبز عنوان کرد و گفت: متأسفانه در شهرهای استان در این زمینه مهم کمتر کار شده و بایستی توجه ویژه ای به آن گردد.

وی تصریح کرد: شهرهای اصفهان و شاهین شهر به عنوان دو شهر مهم در استان به علت اشتراکات متعدد در آینده می توانند همکاری های مطلوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته باشند.

حمیدرضا فدایی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در این جلسه با اشاره به بودجه پیشنهادی 26 میلیارد و 800 میلیون تومانی این سازمان گفت: بودجه سال آینده این سازمان کاملاً برنامه محور و اعتبارات تمامی پروژه ها به صورت دقیق محاسبه شده است.

وی با بیان تأثیر فراوان اجرای هر یک از پروژه های سازمان بر سلامت محیط زیست گفت: تاکنون توانسته ایم به بیش از سی نقطه از فضای سبز شهر آبرسانی داشته باشیم .

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات