خبرهای داغ:
ياسر متانت
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان
محمداسماعيل عليشاهي در همايش روز ملي مسجد، مساجد را كانون پوياي تقابل با نبرد فرهنگي دشمن برشمرد.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۱۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان ، در آستانه روز ملي مسجد،همايش مشترك ائمه جمعه و جماعات، هيأت امناي مساجد ،فرماندهان پايگاههاي مقاومت بسيج برادر و خواهر شهرستان گلپايگان به همت ناحيه مقاومت بسيج با هدف تعامل و هماهنگی لازم ميان سه رکن امام جماعت، هیئت امناء و اعضای پایگاه بسیج در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور برگزار شد.

در افتتاحيه همايش فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع ائمه جماعات تهران ،مسجد را هسته مقاومت فرهنگي و پايگاه مستحكم بسيج و نيروهاي ارزشي خواندند و حفظ اين سنگر و خاكريز برگ را وظيفه آحاد مردم دانستند.ايشان براساس فرموده مقام معظم رهبري،نگاه پيش نمازي محض براي امام جماعت را تجلي ديگاه و تئوري سكولاريسم دانست و مسئولين و مردم را از اين نگاه اشتباه بر حذر داشت.

وي در ادامه هدف از اين همايش را احياي تعامل كارا ميان مسئولين و بررسي عوامل موثر در حضور پر رنگ جوانان در مسجد دانست و 5 كارگروه ائمه جماعات،مسئولين ،فرماندهان پايگاههاي خواهر و برادر و هيأت امنا را مسئول بررسي اين عوامل و برگرداندن روح پويايي و نشاط در مسجد دانست.وي لزوم مقابله با فتنه انگيزي،جنگ نابرابر و توطئه دشمنان را در دنياي امروز بر عليه آرمان هاي انقلاب را در رأس برنامه ريزي مسئولين برشمرد و گفت: در فضاي فرهنگي كشور ،مسجد به عنوان كانون پوياي تقابل با نبرد فرهنگي دشمن و محور اجتماع جوانان است و اتحاد ميان اركان سه گانه مسجد رمز موفقيت در اين عرصه خواهد بود.

پس از برگزاري كارگروههاي تخصصي، مسئولين كارگروهها جمع بندي كارگاه را در جمع ارائه نمودند.

حجت الاسلام فضايلي از كارگروه ائمه جماعات،لزوم برگزاري مستمر جلسات هم انديشي ميان ائمه جماعات و جلسات مشترك بين امام جماعت مسجد و متوليان امر فرهنگي در مسجد را مقدمه پيشرفت و تعالي براي جذب جوانان دانست.

مهدي وحيدي از كارگروه فرماندهان پايگاههاي مقاومت بسيج برادر نيز، بصيرت دهي ،تعامل دو جانبه ميان متوليان امر فرهنگي و پايگاه بسيج را از الزامات نشاط و سرزندگي و جلب مخاطب در مسجد دانست.

حجت الاسلام اسماعيلي امام جمعه شهرستان،امام جماعت مسجد را محور تعامل و همدلی ميان اركان سه گانه مساجد دانست و گفت:در محل مسجدی موفق است که روحیه تعامل میان سه رکن اساسی آن برقرار باشد، چنین مسجدی کانون موثر جلب مخاطب در محل خواهد بود. و در اين راستا، هيأت امناي مساجد بايد رويش و پويايي داشته باشند و نيروهاي با انگيزه،جوان و داراي حس تعامل را جايگزين نمايند.

در پايان همايش از برترين هاي تعامل ميان اركان سه گانه مساجد شهرستان تقدير به عمل آمد.

ارسال نظرات