خبرهای داغ:
حمیدرضا پوربافرانی
دکتر روح الله ایزدخواه کارشناس مسائل اقتصادی در نایین :
جلسات راهکاری های ایجاد فرصت های شغلی با موضوع اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد روز پنج شنبه مورخ 6 آبان 95 طی دو نشست هم اندیشی با حضور نخبگان ، کارآفرینان مشاغل کشاورزی ، دامداری ، صنعت فرش و سخنرانی سردار دُر فرمانده قرار گاه مردمی جهاد کبیر و دکتر روح الله ایزخواه کارشناس مسائل اقتصادی در امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۰۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کارشناس برنامه ثریا طی سخنانی پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی کشور گفت :در دوره دفاع مقدس وقتی که مردم وارد کارزار شدند، موفق شدیم همه توطئه‌های دشمنان را به خودشان بازگردانیم و امروز هم در جنگ اقتصادی می‌توانیم با مردمی‌کردن نظام اقتصادی و تقویت دیپلماسی تجاری، به خوبی از منافع خود حفاظت کنیم و دولت باید حداکثر تصدی‌ها را به مردم واگذار کند.
در این جلسات دکتر روح الله ایزدخواه کارشناس مسائل اقتصادی  و کارشناس برنامه ثریا با اشاره به مبحث مهم فعالیت‌های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت‌ امام‌(ره) که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم از اصول اقتصاد مقاومتی است. چرا که رفع محرومیت می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی در این مناطق و در نهایت تقویت اقتصاد کشور بیانجامد و بنیاد برکت نیز با توجه به همین اصل تلاش دارد فعالیت‌های اقتصادی خود را در این مناطق متمرکز کند.
وی افزود : صول، اهداف و آرمان های امام در مسیر انقلاب اسلامی چیزی است که مقام معظم رهبری نیز آنها را برشمرد.
ایزدخواه بیان داشت : یکی از توطئه های استکبار جهانی و آیادی آن را برعلیه کشور موضوع اقتصاد و فرهنگ دانست و اظهار کرد: ضربه زدن به اقتصاد و فشارهای اقتصادی و آسیب به فرهنگ جامعه اسلامی ایران از مهم ترین اهدافی است که دشمنان دنبال می کنند.
کارشناس مسائل اقتصادی ، نایین را از جمله مناطق کویری دارای  قابلیت ها و ظرفیت ها و پتانسیل اشتغال زایی عنوان کرد  و اظهار داشت:  با امکاناتی که وجود دارد و قابل قیاس با شهرستانهای همجوار نیست ، انتظار می رود که با تلاش مسئولان و همکاری مردم با توسعه کارآفرینی ، ایجاد اشتغال این قابلیت ها فعال و شکوفا شود 
وی در جمع نخبگان و هادیان تبیین تصریح کرد: امروز تهاجم فرهنگی بعنوان جنگ نرم تهدید آمیز است و باید با فرهنگسازی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.
روح الله ایزدخواه ضمن بازدید از طرح های کارآفرینی سطح شهرستان  نایین در جمع این قشر جامعه ، تبیین اهداف دشمن در خصوص تهاجم فرهنگی و تحریم ها را مهم دانست و بیان کرد: امروز دشمن از راه اقتصاد و فرهنگ به دنبال ضربه زدن است و بنابراین باید در سنگری مشخص از خودمان دفاع کنیم.
وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در خصوص فرهنگ تشکیل می شود اظهار داشت: باید ابتکاراتی برای تحقق فرهنگ عمومی بکار بست تا کارهای فرهنگی بهتر به پیش برود.
کارشناس مسائل اقتصادی در جلسه ای که با حضور کارآفرینان و مشاغل خانگی برگزار شده بود پس از شنیدن مشکلات مربوط به صنایع کوچک بر حفظ اشتغال موجود توصیه کردند و قول  راه اندازی و حمایت پروژه ها و طرح های نیمه فعال شهرستان دادند. 
مسعود اکبری فرمانده سپاه نایین در حاشیه جلسات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  بیان داشت : با توجه به ضرورت های موجود و اهداف دشمن که تنها راه باقی مانده برای ضربه زدن به انقلاب و نظام از راه فرهنگ و اقتصادی می باشد و مهمترین راه برای مقابله با هر نوع تهاجمی و مشخصاً فرهنگی و اقتصادی  فرهنگ سازی برای تقویت اقتصاد کشور و به عقب راندن نگاه لیبرالیستی است .و باید مانند زمان جنگ که همه به نوعی در دفاع مقدس نقش داشتند امروز هم باید مردم همه در فعال کردن اقتصاد با نگاه درونی همت و همکاری داشته باشند.
ارسال نظرات