خبرهای داغ:
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است و شهید شعیبی با توجه به سوابقی که داشته، نشان دهنده فعالیت بسیار در عرصه رسانه است.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۵۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، فرماندار شهرستان به همراه مسئولان اداره کل ارشاد اصفهان و خمینی شهر، دبیر جشنواره مستند زنده رود و مسئول بنیاد شهید و خمینی شهر از خانواده شهید خبرنگار عبدالرسول شعیبی بازدید کردند.

سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این دیدار گفت: هنوز بر این اصل که امام فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ کشورند باقی هستیم و هرچه عزت داریم از شهدا است، باید قدردان شهدا و رزمندگانی باشیم که در آن دوران و شرایط سخت کشور مشغول کارهای فرهنگی و رسانه بودند.

وی افزود: امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است و شهید شعیبی با توجه به سوابقی که داشته، نشان دهنده فعالیت بسیار در عرصه رسانه و کار فرهنگی است و تا کنون در گمنامی بوده که با جمع آوری آثار و مستندات این شهید از مقام شامخش تجلیل کنیم و باید برای زحمتی که در آن سال ها کشیده شده، قدردان باشیم، هرچند شهدا نیازی به تجلیل ندارند و باید از این آثار بهره برداری فرهنگی و اجتماعی برای جامعه شود.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه خمینی شهر، شهید عبدالرسول شعیبی متولد ۱۳۳۴ در کربلا که به دست بعثیون عراق اخراج و همراه خانواده به ایران بازگشتند، ابتدا به شغل نجاری و بعد شیشه بری و پس از آن به عنوان خبرنگار و عکاس اداره ارشاد و نیروی تبلیغاتی در جبهه های جنگ حاضر می گردد.

شهید شعیبی در فعالیت های اول انقلاب بسیار فعال بود و مدتی به عنوان مسئول فیلم، اسلاید و کتابخانه در حسینیه قمربنی هاشم محله آدریان خمینی شهرخدمت می کند و از سال ۶ به عنوان عکاس و خبرنگار از طرف اداره کل مطبوعات و نشریات ارشاد جهت تهیه فیلم و عکس به جبهه اعزام می شود و پس از آن به تهران می رود و در همان سال در حالی که جهت تهیه خبر از حسینیه ارشاد خارج می شود به همراه چند نفر از دوستانش توسط منافقین به رگبار بسته می شوند که بر اثر اصابت گلوله آسمانی می شود.

گفتنی است عبدالرسول شعیبی در ۲۷ مرداد سال ۶۰ به دستمنافقین به شهادت رسید و از این شهید والامقام فرزندان ۲پسر و ۲دختر به یادگار ماند.


برای دیدن عکس ها بر روی آن کلیک کنید

ارسال نظرات