خبرهای داغ:
حسن ستاری گفت: خانه تاریخی افتخارالاسلام دربندی به عنوان یکی از زیباترین آثار تاریخی منطقه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شهرستان فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۷۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، شهردار آران و بیدگل از اختصاص خانه تاریخی افتخارالاسلام دربندی برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

حسن ستاری با بیان این که این خانه تاریخی از زیباترین آثار تاریخی منطقه به شمار می‌رود اظهار کرد: مدتی پیش شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل در محل این خانه تاریخی مستقر بود که با نقل مکان این شهرداری، خانه افتخارالاسلام بدون کاربری باقی مانده بود.

وی اسکان مسافران نوروزی را موجب جلوگیری از تخریب و فرسایش این اثر دانست و اضافه کرد: با توافق‌های صورت گرفته در ایام نوروز غرفه‌هایی برای معرفی و فروش محصولات سنتی و محلی شهرستان در این مکان ایجاد خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاری برپایی کارگاه شعربافی، نگارخانه و فروشگاه نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی از جمله فعالیت‌های مورد نظر برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی فعالیت این مکان را زمینه ای برای اشتغال هنرمندان و جوانان شهر خواند و با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این خانه تاریخی تصریح کرد: این خانه ۱۲ اتاق و سرداب دارد که می تواند برای بهره برداری از سوی سرمایه گذاران مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته شهردار آران و بیدگل حوضخانه سرکوچه یخچال و عصارخانه تاریخی شهید عصاری از جمله اماکنی است که قابلیت بهره برداری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارد و در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی برای این کار اختصاص پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات