خبرهای داغ:
حجت الاسلام هاشمی گفت: یك انتخاب خوب و یك انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال بلکه تاثیرش طی ده ها سال باقی می ماند، پس باید معیارها را شناخت و خوب فکر کرد.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۲۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث ازدواج به هم کفو بودن در ازدواج اشاره کرد و گفت: از مهمترین معیارهای انتخاب همسر کفؤ همدیگر بودن است، یعنی بتوان تناسب، همتایی و هماهنگی را رعایت کرد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی اظهار کرد: زندگی مشترک، یک پدیده مرکب است که اجزاء اصلی و اساسی آن زن و مرد هستند و هر قدر بین این دو عنصر هماهنگی، همفکری، تناسب و سنخیت روحی و اخلاقی و جسمی باشد، این ترکیب استوارتر و محکم تر خواهد بود.

وی افزود: دو انسانی که در کنار هم قرار می‌گیرند و می‌خواهند یک عمر با هم زندگی کنند و در همه امور شریک باشند حتما باید هماهنگ و همسنخ بوده تا زندگی توام با سرزندگی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد تاکید کرد: انسان مومن اگر با همسر بی‌ایمان ازدواج کرده و نتواند او را متدین کند، دائما بینشان نزاع و زد و خورد است و محصول چنین زندگی هایی آشوب زدگی است.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و سیزدهم رجب میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام، به بیان روایتی از امام جواد پرداخت و گفت: انسان مومن برای موفقیت و پیشرفت مادی و معنوی به سه چیز احتیاج دارد؛ یکی توفیق الهی است و تا انسان مدد الهی شامل حالش نشود نمی‌تواند موفق باشد.

وی با اشاره به وعظ دورنی و پذیرش نصیحت به عنوان دومین و سومین عامل پیشرفت اظهار کرد: فطرت انسان تا بر ساختار الهی خویش باقی باشد و در مسیری که خداوند متعال برای آن مشخص کرده است حرکت کند موفقیت او امکان پذیر است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: مردم علاوه بر همت بر حضور، همت بر انتخابِ خوب هم داشته باشند. یك انتخاب خوب و یك انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال بلکه تاثیرش طی ده ها سال باقی می ماند، پس باید معیارها را شناخت و خوب فکر کرد.


وی یکی از معیارهای انتخاب را تقوی و عبودیت عنوان کرد و گفت: تقوا این است که ما مراقب حرفمان، کارمان و رفتارمان باشیم زیرا کوچکترین اعمال ما ثبت می‌شود و قطعا در مدیریت باید اصل بر اصلاح رابطه مدیر با خداوند باشد.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: انسان با تقوی وقتی مسؤلیت پیدا کرد از مقام خود و امکاناتی که در اختیار اوست سوء استفاده نکرده و مسؤلیت را یک طعمه و ابزاری برای رسیدن به مصالح شخصی خود قرار نمی‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها