خبرهای داغ:
مسلم امینی
در مصاحبه با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خمینی شهر:
طی مصاحبه ای که صبح امروز با محمد حسین رحمتی- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خمینی شهر- در راستای برنامه های هفته عقیدتی سیاسی سال جاری این ناحیه مقاومت بسیج به عمل آمد، مطالب ذیل حاصل شد:
کد خبر: ۸۸۵۳۴۱۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

*ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما، لطفا:

*مختصری در خصوص هفته عقیدتی سیاسی و دلیل نامگذاری این ایام به این نام توضیح بفرمایید؟

**با سلام و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج،لازم به ذکر است اصل وجودی عقیدتی سیاسی در این نهاد همان حفاظت فکری، اعتقادی و سیاسی آحاد کارکنان و جلوگیری از افراط ها و تفریط ها و ایجاد بصیرت روز افزون در بین ایشان می باشد.

*ارتباط وجودی شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری را با این هفته که به نام عقیدتی سیاسی می باشد چگونه می بینید؟

** به نظر بنده دلیل اینکه این هفته با سالروز استاد شهید علامه مرتضی مطهری مصادف شده این است که به فرموده حضرت امام(ره) و مقام عظمای ولایت(حفظه الله) این شهید بزرگوار نقش به سزایی در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی داشته اند و در زمینه روشنگری دینی و سیاسی مردم، ایشان تا پای جان در راه تبلیغ فعالیت نمودند و به همین خاطر حضرت امام(ره) می فرمایند بدون استثناء آثار این شهید بزرگوار قابل استفاده و مطالعه است و امروزه یکی از را های شکل گیری بینش صحیح فکری و سیاسی، مطالعه آثار این استاد شهید است.

*محوریت اجرای برنامه های این هفته چیست و هدف برگزاری چنین برنامه ای در این هفته چه می باشد که سپاه و بسیج شهرستان خمینی شهر اینچنین در صحنه حاضر خواهد شد؟

**محوریت اصلی مباحث برنامه ها در این هفته با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، اجرای نهضت های روشنگری بوده و تشویق و ترغیب کارکنان و آحاد بسیج به منظور حضور حد اکثری و ارتقاء بصیرت آنها در اولویت ماموریتهای مجموعه نمایندگی می باشد.

*توصیه و سفارش شما به دست اندرکاران برگزاری برنامه های خاص این هفته چیست؟

**همان طوری که اشاره شد سفارش بنده این است که با توجه به هجمه بسیار سنگین دشمنان در صحنه جنگ نرم و تغییر در باورهای مردم که از اهداف مهم دشمن است، اقدامی به جا انجام دهیم و آن اصل مطالعه آثار شهید مطهری به عنوان یک متفکر دینی است و دوم هم تشویق اطرافیان خودمان به مطالعه این آثار است.

*اگر صحبت خاصی در پایان دارید لطفا بفرمایید.

**با عنایت به فرموده حضرت امام(ره)، سیاست ما عین دیانت ماست، در برنامه های هفته عقیدتی سیاسی، توجه خاصی به مسائل سیاسی بشود و این دو موضوع بسیار مهم را از هم جدا ندانیم و هم در راستای مباحث اعتقادی و بینش دینی در مجموعه سپاه و بسیج فعالیت داشته باشیم و هم افزایش بصیرت سیاسی.

*در پایان هم از شما کمال تشکر و قدردانی را داریم.

**بنده هم از کلیه مدیران و مسئولینی که در پیشبرد برنامه های عقیدتی فعالیت می کنندو هم از شما که فرصت این مصاحبه را به من دادید سپاسگزام و شما را به خدا می سپارم.

ارسال نظرات