خبرهای داغ:
حمله موشکی شب گذشته‌‌ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها در دیرالزور سوریه حاوی پیام‌ها و هشدارهای روشنی در ابعاد داخلی و بین‌المللی است. پیام این حمله برای حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی تروریست‌ها مانند سعودی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند امنیت مردم ایران را مختل کنند.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از بصيرت،حمله موشکی شب گذشته‌‌ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها در دیرالزور سوریه خبری بود که تنها با گذشت بیش از چند دقیقه از رسانه‌ای شدن آن، به مهمترین سوژه رسانه‌ای در دنیا تبدیل شد و رسانه‌های مختلف جهان بدان پرداختند. این حمله که به منظور تنبیه تروریست‌ها و حامیان آنها به دلیل ارتکاب اعمال تروریستی در تهران صورت گرفت، حاوی پیام‌ها و هشدارهای روشنی در ابعاد داخلی و بین‌المللی است که در اینجا به طور مختصر بدانها پرداخته می‌شود:

1- اولین پیام این عملیات این است که جمهوری اسلامی ایران از توانایی نظامی لازم و کافی برای دفع تهدیدات مختلف علیه خود برخودار است و بر سر امنیت و اقتدار خود با هیچ کسی سر شوخی ندارد. درواقع، جمهوری اسلامی با این عملیات نشان داد که امنیت خود را خط قرمز می‌داند و برای تأمین آن حتی حاضر به اقدام نظامی علیه مخلان امنیت خود است.

2- این عملیات بیش از هر چیزی، اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در تأمین امنیت کشور و رفع سایه‌ی تهدید از کشور را به نمایش گذاشت. درواقع، براساس همین قابلیت‌ها است که دشمنان نظام اکنون بشدت بر ایجاد خدشه در توانایی‌های موشکی نظام تأکید دارند. در همین زمینه قابل‌‌ذکر است که بنا به دلایل تاریخی، ژئوپلتیکی، شرایط ناامن منطقه‌ای و جهانی، تقویت و توسعه‌ی توان نظامی، بویژه صنایع موشکی، برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران بنا به همین دلایل نه می‌تواند برای توسعه‌ی این توانمندی‌های خود از کسی اجازه بگیرد و نه اجازه می‌دهد که کسی به بهانه‌های واهی بخواهد به این توانایی‌ها خدشه‌ای وارد کند.

3- کسانی که پیش از این به تخطئه‌ توانایی موشکی کشور و آزمایش‌های موشکی سپاه می‌پرداختند و یا پیش از این، حضور و نفوذ منطقه‌ای کشورمان را مغایر با منافع ملی می‌دانستند، اکنون باید بدانند که توانایی موشکی لازمه‌ی حفاظت از دژ حصین کشور است و حضور و نفوذ منطقه‌ای کشورمان نیز مغایرتی با منافع ملی ندارد؛ زیرا اگر اطلاعات میدانی از وضعیت تروریست‌ها نداشتیم، نمی‌توانستیم مقر آنها را به دقت مورد هدف قرار دهیم و این مهم، بواسطه‌ی حمایت‌های کشورمان از رژیم سوریه و حضور مدافعان حرم در این کشور میسر شده است. البته ممکن است گفته شود که حمله تروریستی تهران، انتقام تکفیری‌ها از ایران، بواسطه‌ی حمایت این کشور از عراق و سوریه است و اگر این کشور از مردم عراق و سوریه در برابر تکفیری‌ها حمایت نمی‌کرد، آنها نیز سر جنگ با ایران نداشتند. در حالی که باید گفت که هدف اصلی تکفیری‌ها ضربه به جمهوری اسلامی ایران است و حتی در مرکز ایدئولوژی گروهک‌هایی مانند داعش، ضدیت با شیعه وجود دارد. براین اساس، چه جمهوری اسلامی از مردم عراق و سوریه حمایت می‌کرد و چه حمایت نمی‌کرد، آنها با ما سر جنگ و دشمنی داشته و دارند.

4- پیام این حمله برای حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی تروریست‌ها مانند سعودی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز این است که کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند امنیت مردم ایران را مختل کنند و چنانچه از این به بعد بخواهند همچنان به تحریک و تجهیز تروریست‌ها علیه ایران بپردازند، باید منتظر پاسخ کوبنده‌تر و سخت‌تر ایران باشند؛ پاسخی که ممکن است آنها یارای مقابله با آن را نداشته باشند. به عبارت دیگر، حمله مذکور نشان داد که آنها باید بیش از پیش در مقابل اقدامات خود در مقابل ایران مواظب باشند و بیش از این با دم شیر بازی نکنند.

5- اما از منظری تاریخی باید گفت که ملت ایران امروز باید به خود ببالد که به لطف خدا از آنچنان اقتدار و توانایی برخودار است که می‌تواند تهدیدها را کیلومترها آن ‌طرف‌تر از مرزهای خود خنثی کند؛‌ توانمندی‌ای‌ که بجز در دوران دفاع مقدس،‌ در هیچ برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران مصداق ندارد. درواقع، همانگونه که مقام معظم رهبری پیش از این خاطرنشان کردند که دوران بزن در رو به پایان رسیده است، اکنون در سایه‌ی الطاف الهی، رهنمودهای حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب، توانایی‌های راهبردی نظامی کشور، ایران به حدی از توانایی رسیده است که قادر است هر تهدیدی را در همان سطح و بلکه بالاتر پاسخ داده و خنثی کند؛ چیزی که گم‌شده‌ی تاریخی ملت ایران در دوره‌ی معاصر بود.

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مصطفی قربانی


ارسال نظرات