خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت : در بحث تهاجم فرهنگی دشمن به دنبال تغییر ذهنییت جوانان نسبت به نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: ۸۸۷۸۷۷۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، حجت الاسلام رمضانی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان در گردهمایی مصون سازی فرهنگی گفت : سواد رسانه برای پیشگیری از آسیب های رسانه می باشد.

وی در تشریح سواد رسانه افزود : سواد رسانه شامل دریافت ، پذیرش و ذخیره سازی پیام در ذهن می باشد و یک ارتباط شامل چند عنصر می باشد که با یکدیگر در ارتباط هستند، این عناصر شامل مبدا پیام ، مقصد پیام ، ابزار پیام و خود پیام می باشد.

وی در ادامه گفت : ارتباط میتواند بین انسان ها ، بین خداوند و انسان و نیز بین سایر جانداران باشد که در ارتباط بین خدا و انسان مبدا پیام خداوند ، مقصد پیام انسان ، ابزار پیام فرشته وحی و خود پیام قرآن میباشد.

وی خاطر نشان کرد : 2 عنصر نهفته در مبدا و مقصد پیام می باشدکه شامل رمز گذاری و رمز گشایی است ، سواد رسانه برای رمز گشایی پیام است و در دنیای رسانه امروز اگر انسان سواد لازم جهت رمز گشایی پیام های دریافتی را نداشته باشد دچار آسیب های بسیاری می گردد و متذکر شد که باید در این امر انسان آشنایی لازم را در زمینه ابزار رسانه ، شکل فیزیکی و وسایل و مراحل آن را داشته باشد.

وی همچنین به تشریح رویکرد های رسانه پرداخت و گفت : سه رویکرد نسبت به رسانه وجود دارد و شامل رویکرد های خوش بینانه ، بدبینانه و واقع بینانه است .اگر انسان خوش بینانه به مسئله رسانه بنگرد دچار اشتباه شده و نگاه بدبینانه نیز به رسانه اشتباه می باشد . تنها با دید واقع بینانه است که میتوان رسانه خوب را از بد تشخیص داد.

وی در پایان گفت :انسان اگر واقع بینانه به رسانه نگاه کند رسانه های بیگانه ، ضد انقلاب و ضد تشیع را کنار میگذارد و در بحث تهاجم فرهنگی دشمن به دنبال تغییر ذهنییت جوانان نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات