خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان تأکید کرد

نقش موثر بسيج در ترویج گفتمان انقلاب و پاسداری از ارزش‌ها/ ایجاد «دبیرخانه تمدن نوین اسلامی» در شورای شهر همدان

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان به نقش موثر بسيج در فعاليت هاي فرهنگي، تربیتی، تبیین و ترویج گفتمان انقلاب و پاسداری از ارزش های اسلامی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب توانستیم 250 نفر از سرگروه های صالحین را به خط کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۵۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
اکبر کاوسی امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به عملکرد کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان اظهار داشت: بزرگترين اصل در سازمان بسيج فرهنگيان پيگيري و تلاش در راستای تحقق منويات رهبري است.

وی تحقق اهداف بسیج در نظام آموزش و پرورش و تقویت آن را هدف سازمان بسیج فرهنگیان دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش داراي سرمايه بي بديل و ارزشمند نيروي انساني است که رشد و تعالی این سرمايه ها عاملی موثر در راستای پیشرفت و ارتقاي جامعه است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان به روند پیشرفت این کانون در طول مدت مدیریت خود اشاره و عنوان کرد: در ابتدای امر به اتفاق جمعی از دوستان نخبه مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک و سایر دوستان دلسوز در این عرصه وارد شدیم و با همفکری برای فعال و پر انرژی شدن بسیج فرهنگیان ناحیه یک در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت ساختاری را طراحی وهر روز با چند درجه قوی تر از روز قبل حرکت کردیم.

وی در همین خصوص با بیان اینکه این کانون در طول سه سال پیایی به عنوان کانون نمونه استان در جشنواره «مالک اشتر» معرفی شد، افزود: در اخرین بازرسی به عمل آمده از این کانون، موفق به کسب امتیاز کامل ارزیابی شدیم به طوری که نحوه عملکرد این کانون به عنوان الگو برای دیگر کانون های بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد.

کاوسی امید با بیان اینکه این کانون در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است، تاکید کرد: بسیج اقشار برای رسیدن به دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی به عنوان اهداف عالی انقلاب به دنبال همسو کردن کردن اقشار مختلف بسیج با نهادهای مربوطه است و ما در بسیج فرهنگیان ناحیه یک که در دل آموزش و پرورش ناحیه یک فعالیت می کند در این راستا حرکت و به 100 درصد اهداف پیش بینی شده به فرم «آتش به اختیار» دست یافتیم.

* رشد 44 درصدی جذب فرهنگیان ناحیه یک همدان به بسیج

وی از ایجاد تشکیلات در آموزش و پرورش ناحیه یک و وصل کردن تک تک فرهنگیان بسیجی این ناحیه به یکدیگر به عنوان یکی از اهداف و فعالیت های این کانون اشاره و ابراز کرد: به واسطه این تشکیلات در حال حاضر 3 هزار نفر فرهنگی بسیجی در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی کنار هم ایستاده و فعالیت می کنند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان به نقش موثر بسيج در فعاليت هاي فرهنگي، تربیتی، تبیین و ترویج گفتمان انقلاب و پاسداری از ارزش های اسلامی اشاره و عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب توانستیم 250 نفر از سرگروه های صالحین را به خط کنیم که این یکی از اهداف صالحین در کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک در طی دو سال اخیر است و نمونه بارز آن برگزاری دوره‌های «معلم امت ساز» است.

وی از رشد 44 درصدی جذب فرهنگیان ناحیه یک همدان به بسیج در طی چند سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: در ابتدای ورود بنده به این کانون فرهنگیان جذب شده اداره آموزش و پرورش ناحیه یک به بسیج 40 درصد بود که به لطف خداوند متعال این عدد در سال 96 به 84 درصد رسیده و نشان از رشد 44 درصدی می باشد به طوری که در حال حاضر 221 حلقه صالحین در این کانون تشکیل و فعالیت می کنند.

کاوسی‌امید در تشریح مهم ترین اقدامات و فعالیت های خود در این کانون به تشکیل شورا ها اشاره و تصریح کرد: شورای همفکری از قبل وجود داشت که ما در این شورا رویه و اهداف را به‌روز و در راستای اهداف بسیج فرهنگیان هم سو کردیم که نتایج خوبی به دنبال داشت.

* تشکیل شورای دفاع نرم با حضور نخبگان بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمن

وی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف تاکید کرد: این شورا متشکل از فعالان بسیج فرهنگیان و و مدیران و معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک بوده و ثمرا ت بسیار خوبی به واسطه این شورا کسب کردیم.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان از تشکیل هئیت امام محمد باقر(ع) به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر در بسیج فرهنگیا ن ناحیه یک نام برد و اضافه کرد : به واسطه این هئیت که از معلمان بسیجی و کادر اداری آموزش و پرورش ناحیه یک تشکیل شده در راستای شعائر اسلامی همواره در مناسبت‌های مختلف برنامه داشته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ نرم دشمن ادامه داد: در این خصوص توانستیم شورای دفاع نرم را با حضور نخبگان بسیج فرهنگیان ناحیه یک و سایر اقشار تشکیل دهیم که از سال 92 در حوزه رسانه در حال فعالیت بوده و جریان خوبی در فضای مجازی به وجود آمده است.

کاوسی امید با بیان اینکه بسیج فرهنگیا ن ناحیه یک همدا ن در نخبه پروری موفق بوده است، بیان کرد: ما در حال حاضر 5 نفر فرد لایق و شایسته برای مدیریت کانون در دسترس داریم که از بین این افراد توسط سپاه ناحیه همدان آقای عادل عبدالملکی از مربیان نمونه صالحین که سابقه مدیریتی و فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را داشته انتخاب شده است.

* حضور 100 نفر در دوره «معلم امت‌ساز»

وی در همین خصوص اضافه کرد : در حال حاضر از 100 نفری که در دوره «معلم امت‌ساز» تربیت کردیم از نخبگان بسیج فرهنگیان هستند که در مدارس از وجود آنها برای برطرف کردن شبهات و ارائه پاسخ منطقی از منظر اسلام برای متنقدان استفاده می شود.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان فعالیت در بسیج فرهنگیان را به عنوان یک افتخار و خدمتی ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: با تجربیات حاصل از خدمت در این مکان، با همکاری معلمان بسیجی تمام انرژی خود را در برای ایجاد شهر اسلامی به کار خواهم بست چراکه فرهنگیان هستند که می توانند در این زمینه اثر گذار باشند.

وی از ایجاد «دبیرخانه تمدن نوین اسلامی» در شورای شهر همدان خبر داد و بیان داشت: این یکی از اقداماتی است که بنده به طور جد در شورای شهر پیگیر خواهم بود و با کادرسازی که در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان ایجاد کردیم حال می توانیم از آن در حوز ه های گسترده در شهر همدان استفاده کنیم.

کاوسی امید یادآور شد: در این مسیر در حوزه نظری و عملی با همکاری معلمین، اساتید دانشگاه، روحانیت در حوزه های علمیه و تمامی نخبگان جامعه این دبیر خانه را تشکیل و همدان را به عنوان اولین شهری در راستای نزدیک شدن به شهر اسلامی حرکت خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات