خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر محمدآباد گفت: اینکه انسان خود را از قید و بندها آزاد کند تا بتواند در مسیر رشد معنوی طی مسیر کند، نمونه ای از آزادگی است و این آزادگی در کربلا تجلی پیدا کرد.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۱۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، حجت الاسلام سید حسین هاشمی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به حسن ظن و سو ظن به عنوان دو نکته مهم که باید به آن توجه کافی کرد، افزود: اسلام تنها بد رفتاری با دیگران را مذمت نکرده؛ بلکه مسلمانان را از فکر بد درباره یکدیگر باز داشته و به آنان اجازه سوء ظن نیز نداده است.

وی اظهار کرد: حسن ظن به عنوان یک دستور اخلاقی در خانواده و روابط میان همسران، اهمیت بیشتری دارد و لازم است همسران از هرگونه گمان بد به یکدیگر بپرهیزند تا آرامش و سازگاری آنان هرچه بیشتر فراهم شود. برای داشتن گمان نیکو به دیگران، لازم است عوامل آن را بشناسیم.

خطیب جمعه شهر محمدآباد بیان کرد: هم نشینی با خوبان باعث حسن ظن دیگران و هم نشینی با بدان باعث سوء ظن دیگران می‌شود.

وی ثبات شخصیت و اعتماد به نفس را از دیگر عوامل خوش بینی بیان کرده و گفت: کسانی که شخصیت محکمی دارند به خود متکی و عموما نفوذ نا پذیرند و به زودی تحت تأثیر دیگران قرار نمی گیرند و تنها با دلیل قطعی می توان باور آنان را تغییر داد؛ ولی انسان های متزلزل تحت تأثیر شایعه ها و غرض ورزی هایی قرار میگیرند که بعضی برای بر هم ریختن زندگی دیگران بدان دامن میزنند دامن می زنند و همین امر به نا سازگاری آنان می انجامد.

حجت الاسلام هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم و ماه و ماه حزن اندوه اهل بیت، بیان کرد: آنچه در این ماه لازم است بدان توجه داشته باشیم علاوه بر عزاداری برای شهدای کربلا باید سعی شود به پیام های کربلا هم توجه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام های عاشورا آزادگی است، تصریح کرد: اینکه انسان خود را از قید و بندها آزاد کند تا بتواند در مسیر رشد معنوی طی مسیر کند، نمونه ای از آزادگی است و این آزادگی در کربلا تجلی پیدا کرد؛ آنچه را ابا عبدالله الحسین در نظر داشت، فقط رضایت الهی بود و هیچ توجهی به دنیا و مطامع آن نکرد.

امام جمعه محمد آباد با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: در مدارس لازم است این پیام اباعبدالله الحسین، تعلیم داده شود.

وی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، دوران جنک تحمیلی و دفاع جانانه مردم را باز دوران تجلی این آزادگی در ملت ایران دانست و اظهار کرد: قوی ترین سلاح موانان ما در برابر دشمن را آزادگی آنها و گذشتن از دنیا و منافع آن بود که باعث شکست دشمنان شد.

امام جمعه شهر محمدآباد در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: امروز نیز با بهره گیری از پیام های عاشورا و آزادگی چه از طرف مسئولان و چه مردم می توان در عرصه سیاسی در برابر زیاد خواهی مستکبرین مخصوصا ایستاد و آنها را وادار به عظمت ملت ایران و شکست خود اعتراف کنند و
نشانه های این شکست سخنان ابلهانه رئیس جمهور سبک سر امریکا در مجمع جهانی علیه ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای همه ثابت شده است که امریکا و مستکبرین قابل اعتماد نیستند و مذاکرات با آنها وقت تلف کردن بوده است.

ارسال نظرات