خبرهای داغ:
یوسف سبزپوشان
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خمینی شهر:
حجت الاسلام رحمتی گفت: اگر مردم در مسائل دینی و در راس آن مراسمات عزاداری سیدالشهدا اینگونه شرکت دارند ثمره فعالیت های تبلیغی روحانیون و طلاب بوده و این روشنگری برای مردم را باید روحانیت انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۱۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش حبرگزاری بسیج از خمینی شهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خمینی شهر در نشست خبری پیرامون هشتمین یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی شهر در حوزه علمیه جواد الائمه (ع) در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان خمینی شهر هشتمین یادواره 41شهید روحانی و طلبه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدحسین رحمتی با بیان اینکه از بین این تعداد شهدا می توان نام 5شهید روحانی و طلبه را به عنوان شهدای شاخص این قشر در شهرستان نام برد، افزود: شهید نواب صفوی، شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و شهید سیدابوالفضل موسوی، شهید سیداحمد دیباجی، شهید مهدی قدیری که از شهدای ترور شهرستان خمینی شهر هستند از چهره شاخص در بین شهدای این قشر هستند.
وی ادامه داد: شهید نواب صفوی که به شهید میرلوحی شهرت دارد از جمله شهدای شاخص کشور است و زادگاهش شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر بوده و افتخاری برای این خطه است.
حجت الاسلام رحمتی تصریح کرد: شهید آیت الله اشرفی که یکی از شهدای محراب است نیز از خطه خمینی شهر بوده و جای افتخار برای این شهرستان است که باید از این ظرفیت استفاده و بهره برداری کنیم و بگوییم که این شهید شاخص کشور از علمای به نام و شهدایی است که زادگاهش خمینی شهر بوده و نباید فقط به نقاط منفی و تاریک این خطه پرداخت.
وی اضافه کرد: 23مهرماه همزمان با سالروز شهادت آیت الله اشرفی بوده و همه ساله در این ایام یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی شهر نیز برگزار می شود که یادواره امسال از فضای خصوصی و قشری حوزه های علمیه خارج شده و برای عموم مردم پیش بینی شده است.
دبیر هشتمین یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی شهر خاطرنشان کرد: این یادواره در روز چهارشنبه 23مهرماه96 بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و برنامه پیش بینی شده دیگر در مسجد ملاحیدر علی محله فروشان برگزار می شود.
وی اشاره کرد: پتانسیل بسیار مهمی در شهرستان خمینی شهر داریم تحت عنوان کنگره 2300شهید که حرکت بزرگی سال گذشته انجام شد.
حجت الاسلام رحمتی اذعان کرد: در راستای برگزاری این یادواره از خانواده شهدای روحانی شهرستان بازدید شده، بروشور و محتوایی برای عموم با محوریت شهدای طلبه تولید شده، تهیه میثاق نامه با شهدا برای این یادواره تهیه شده است، آماده سازی بسته فرهنگی برای همه حاضران در یادواره و هدف مطالبه گری است که در بحث فرهنگی نیز این مطالبه گری باید پیش بینی شود.
وی افزود: از دیگر اقدامات یادواره امسال اجرای سین برنامه مراسم توسط روحانیون که مجری، قاری، سخنران و همه عوامل اجرایی مراسم از این قشر هستند.
حجت الاسلام رحمتی ابراز کرد: اگر به خمینی شهر حسینیه ایران می گوییم باید به نحو احسنت از این واژه استفاده کنیم و اهداف عالیه امام حسین را باید در این شهر عملیاتی کنیم و با استفاده از فرصت های شهرستان آسیب ها را از بین ببریم که این از سیاست های کلی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خمینی شهر است.
وی در پایان گفت: شهدا به امام حسین (ع) و قیام سرخ عاشورا اقتدا کردند و اگر مردم در مسائل دینی و در راس آن مراسمات عزاداری سیدالشهدا اینگونه شرکت دارند ثمره فعالیت های تبلیغی روحانیون و طلاب بوده و این روشنگری برای مردم را باید روحانیت انجام دهد و باید روحانیت برای روشنگری در شهرستان خمینی شهر نقش پررنگی داشته باشند.

ارسال نظرات