خبرهای داغ:
سلمان جعفری
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون خبرداد؛
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: 77 هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون در سال زراعی 95-96 زیر کشت کلزا قرار گرفت که بیش از 65 تن کلزا از این اراضی برداشت شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۱۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون؛ مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به کشت محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی مختلف در تیران و کرون، اظهار کرد: ۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون در سال زراعی ۹۵-۹۶ زیر کشت کلزا قرار گرفت.

محسن حاج عابدی کلزا را یکی از مهم‌ترین گیاهان زراعی دانست و گفت: این محصول در تعداد زیادی از روستاهای شهرستان از جمله قهریزجان، کردسفلی، علی آباد، کردعلیا، دولت آباد، محمدیه، قلعه ناظر و قلعه موسی خان کشت شده که بیش از ۶۵ تن کلزا از این اراضی برداشت شد.

وی با بیان اینکه سطح اولیه زیر کشت کلزا ۱۵۱ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ هکتار از محصولات اراضی بر اثر سرمای زمستانه و بهاره از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یادآور شد: محصولات کلزای کشاورزان شهرستان به صورت خرید تضمینی به قیمت هر کیلو ۲۷۸۳ تومان توسط دولت خریداری و برای تولید روغن به کارخانه های  روغن کشی فروخته شد.

حاج عابدی تصریح کرد:  روغن کلزا به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه‌ ای بالایی برخوردار است و عملکرد غلات بعد از کشت آن تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: این دانه روغنی در کنترل آفات بیماری ها و علف های هرز اراضی کشاورزی موثر بوده و بهترین تناوب در کشت غلات است.

 

ارسال نظرات