خبرهای داغ:
محمد رضایی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج کاشان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کاشان: ایام اربعین امسال متقارن شده است با مناسبت‌های آبان ماه به‌ویژه ۱۳ آبان که یک پیام دارد و آن این است که اهداف و فلسفه انقلاب همان اهداف و فلسفه سیدالشهدا(ع) است.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۲۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛ حجت‌الاسلام شمس‌الدین احمدی با اشاره به مناسبت های آبانماه به ویژه روز 13 آبان روز ملی استکبارستیزی، تقارن آن را با ایام اربعین حسینی حاوی یک پیام دانست و گفت این پیام این است که اهداف و فلسفه انقلاب همان اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشان با بیان اینکه روز اربعین روز میثاق با شهداست به حضور جابر ابن عبدالله انصاری در روز اربعین در سرزمین کربلا و عهد و پیمان او با سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: طبق روایات روز اربعین روز زیارتی امام حسین(ع) است و لذا خواندن زیارت اربعین از دور و نزدیک سفارش شده است.

حجت الاسلام شمس الدین احمدی  گفت: در روز اربعین نکات زیادی وجود دارد که از جمله ی آن فلسفه ی قیام امام حسین(ع) می باشد که  با اهداء خونش در راه خدا برای از بین بردن جهالت و ضلالت مردم به پاخواست و این درس را به ما می دهد که خدا با شهادت به ما کرامت می‌دهد.

وی اذعان داشت: نکات دیگر زیارت اربعین که با وقایع 13 آبان مناسبت دارد مجاهدت و صبر بر این مجاهدت است و این مهم که زائر امام حسین(ع) این پیمان را می‌بندد که تا آخر با امام و راه امام باشد و با دشمنان آن ارتباطی نداشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با اشاره به اینکه میان قیام اباعبدالله(ع) و انقلاب اسلامی پیوند وجود دارد گفت: اگر سیره امام(ره) راحل و بیانات ایشان را در مورد استکبار جهانی نگاه کنیم به واژگان برائت و مبارزه برمی خوریم که برائت اعلام انزجار و نفرت از رفتار منافقانه ی آمریکا در صحنه بین‌المللی و مبارزه یعنی ایستادگی در برابر استکبار جهانی و ظلم، طغیان، تجاوز و سلطه‌گری‌های او است.

وی در پایان به واقعه ی تاریخی تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در 13 آبان سال 43 و مقابله ایشان با لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و پیام 13 آبان را سر خم نکردن و ایستادگی امام حسین(ع) در مقابل زور و تزویر دانست و گفت: امروز هم ملت وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی در مقابل جریان استکباری سر فرود نخواهند آورد.

ارسال نظرات