خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: رونمایی از کتاب صوتی «راز درخت کاج» از جمله برنامه‌های یادواره شهیده زینب کمایی در هفته آینده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۹۸۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: رونمایی از کتاب صوتی «راز درخت کاج» از جمله برنامه‌های یادواره شهیده زینب کمایی در هفته آینده است.

سرگرد  محمد ادیب پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره ملی شهیده زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب شهدای شاخص دانش‌آموز سال اظهار داشت: در سال ۸۹ شهید مهرداد عزیزاللهی به عنوان نخستین شهید شاخص دانش‌آموز معرفی شد.

وی افزود: از آن سال تاکنون هرساله بین دانش‌آموزان دختر و پسر شهید یک نفر به‌عنوان شهید شاخص انتخاب شد که در سال ۹۰ شهیده سهام خیام، سال ۹۱ شهیده ناهید فاتحی کرجو، سال ۹۲ شهیده سیده طاهره هاشمی، سال ۹۳ شهید محبوبه دانش آشتیانی، سال ۹۴ شهیده ایران قربانی، سال ۹۵ شهیده شهناز محمدی زاده و سال ۹۶ شهیده زینب کمایی انتخاب شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش آموز تصریح کرد: استان‌های میزبان یادواره شهدای دانش آموز وظیفه تولید محتوا برای دانش آموزان را دارند و در این راستا بر اساس دست نوشته‌های شهید محتوایی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد. تهیه سرود با محوریت شهید دانش آموز، رونمایی از کتاب «مشق آخر» مشتمل بر ۶۰ داستان کوتاه از شهدای نام برده و رونمایی از کتاب صوتی «راز درخت کاج» از جمله برنامه‌های یادواره شهیده زینب کمایی در هفته آینده خواهد بود.

ادیب با بیان اینکه شهدای شاخص دانش آموز اسوه خودسازی و سرمشق ایمان هستند، خاطرنشان کرد: شهیده کمایی با وجود سن کم علاوه بر اینکه در تحصیل علم فرد شاخصی بوده در ایفای نقش اجتماعی نیز بسیار فعال بود، لذا این شهدا الگویی برای تربیت انقلابی نسل نوجوان هستند.

وی درباره فعالیت‌های شهیده زینب کمایی اظهار داشت: این شهیده در دوران دفاع مقدس بر بالین مجروحان جنگ حاضر می‌شده و با اهدای گل و کتاب از آن‌ها تجلیل و مصاحبه تهیه می‌کرد. وی با طرح موضوعاتی درباره حجاب، دفاع از امام(ره) و.. توصیه‌های رزمندگان به نوجوانان را در روزنامه دیواری مدرسه نشر داده یا صدای این افراد را در صبحگاه مدرسه پخش می‌کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان با بیان اینکه سراسر مدارس کشور در هفته بسیج یک روز را به این شهید اختصاص داده و برنامه‌ای خاص اجرا کردند، گفت: سعی شده از طریق زبان هنر موضوع انتقال فرهنگ ایثار و شهادت محور فعالیت‌ها قرار گیرد و ویژه برنامه‌های متعددی با تهیه بروشور، کتاب و دست نوشته‌های ادبی دانش آموزان توسط آن‌ها اجرا شود.

ادیب هفته بسیج را با سر دادن شعار “بسیج مظهر مردم سالاری دینی” گرامی داشت و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شاخص هفته بسیج امسال برگزاری یادواره شهیده زینب کمایی است. همچنین همایش اقتدار بسیجیان در ۵ آذر در مصلی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش رزمی از پیروزی انقلاب تا شهدای مدافع حرم نیز در دهکده مقاومت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان قادرند با تهیه بلیط از ۱۴ خیمه سطح شهر در این نمایش شرکت کنند. برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان در شهر هرند، کوهگشت بسیجیان فرهنگی در جوار شهدای گمنام و اردوی تاریخی فرهنگی «مدافعان» از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته بسیج است.

ارسال نظرات