خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج 12 حضرت بقیه الله خوراسگان
حجت الاسلام کاظمی رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج 12 حضرت بقیه الله خوراسگان در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان در روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت : براستی حضرت زینب ( سلام الله علیها ) پیام رسان واقعه بزرگ کربلا بودند.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۱۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان ، رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج 12 حضرت بقیه الله خوراسگان ضمن تبریک به مناسبت ولادت بزرگ بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (سلام الله علیها) ایشان را بانویی کامل و جامع دانست و یکی از راه های ماندگاری واقعه بزرگ کربلا را پیام رسانی به موقع این بانوی بزرگ عنوان کرد.

حجت الاسلام کاظمی در ادامه به ویژگی های فردی حضرت زینب (سلام الله علیها) اشاره و عشق و علاقه پدر و مادر ایشان و جد بزرگوارشان حضرت رسول (ص) به ایشان وصف ناشدنی بود به طوری که وقتی حضرت زینب (سلام الله علیها) بدنیا آمدند پیامبر (ص) برایشان گریه شوق نمودند و نام زینب را بر ایشان نهادند که به معنای زینت پدر می باشد.

وی افزود : نکته مهم در زندگی این بانوی بزرگوار این است که در موقع ازدواج با جعفر ابن عبدالله یکی از شروط این وصلت را دیدار همیشگی حضرت اباعبدالله (علیه السلام ) قرارداد و همین طور هم شد و تا آخرین لحظه در کنار ایشان بودند و پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) به عنوان پرستار ، قافله و اسراء را  همراهی و همچنین در شهر های مختلف به افشا گری یزیدیان پرداخت.

وی در ادامه تاکید کرد : حضرت زینب با بصیرت و بینش خود نسبت به آگاه سازی مردم و ظلم یزیدیان اقدام نمود و هرجا سخنانی ایراد می فرمود مردم فکر می کردند که حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) می باشد .

وی در پایان به روز پرستار اشاره و از این قشر زحمتکش که زینب گونه موجب کاهش آلام بیماران می باشند تقدیر و تشکر کرد و از پرستاران عزیز خواست با الگو گیری از حضرت زینب به عنوان بزرگ پرستار واقعه کربلا در این کار خدا پسندانه تلاش و کوشش نمایند.

  

ارسال نظرات