خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
فرمانده قرارگاه سیدالشهداء(ع) اصفهان گفت: اگر دولت امروز از قدرت جوانان، نخبگان و مدیران بسیجی به خوبی استفاده کند قطعا بر بسیاری از مشکلات فائق خواهد آمد.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۴۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار جواد استکی در جمع بسیجیان شهرستان لنجان یکی از زیباترین ابتکارات حضرت امام (ره) را تشکیل بسیج بیست میلیونی دانست و اظهار داشت: امروز جوانان ما باید علت تشکیل بسیج را بدانند و در این بین باید گفت: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی، اروپا، رژیم صهیونیستی و... با هدف نابودی انقلاب حمله نظامی را به ایران طراحی کردند و چنین فکر می‌کردند به راحتی می‌توانند نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهند.

وی با بیان اینکه آنان فکر می‌کردند به دلیل ارتش ازهم گسیخته کار سختی را پیش رو ندارند، افزود: قبل از انقلاب پادگان‌های ارتش و ژاندارمری و شهربانی مملو از سربازان بود، پس از فرمان امام خمینی (ره) که فرمودند: سربازان به رژیم شاه خدمت نکنند، فرار کردند و بسیاری از انان در تظاهرات‌ها و تحصن‌ها با رژیم پهلوی مقابله و مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه سیدالشهداء (ع) اصفهان تصریح کرد: با پیروزی انقلاب ارتش در خدمت ملت قرار گرفت و از خارج برای آن تصمیم گیری نمی‌شد از این رو بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که از بینش و دوراندیشی خارق‌العاده‌ای برخودار بودند در پشتیبانی و حمایت قاطع از ارتش جمهوری اسلامی ایران این نیروی نظامی را پس از پایش نیروی الهی دانستند.

وی بیان کرد: دشمنان فکر می‌کردند ارتش از انسجام لازم برخوردار نیست و سپاه نیز به تازگی شکل گرفته از این رو به راحتی می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کند، اما نمی‌دانستند فرماندهی همچون امام خمینی (ره) در راس کشور قرار دارد که تجربه از صدر اسلام در وجود ایشان قرار دارد.

استکی عنوان کرد: امام خمینی (ره) با پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) مردم را با تشکیل بسیج وارد صحنه کردند و در آن زمان دشمن بسیاری از شهر‌های استان‌های مرزی را به تسخیر درآورده بود و امید داشت ظرف یک هفته به پیروزی برسد، اما با حضور پرشور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل این آرزو با شکست سنگین مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مردم و بسیجیان در کنار سپاه و ارتش در صحنه جنگ و خلق مجاهدت‌های مختلف میدان نبرد به نفع نظام تغییر کرد و دشمن با شکست‌های متعدد روبه رو شد چراکه حتی زنان ایران اسلامی نیز احساس مسئولیت کرده در بسیاری از صحنه حضور پرشور داشتند و این مهم مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشت.

فرمانده قرارگاه سیدالشهداء (ع) اصفهان افزود: هر ملتی پشت سر ولایت فقیه زمان خود حضور یافته و لبیک گوی فرامین ایشان باشند هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند بر آن‌ها غلبه پیدا کند و این مهم چرایی تشکیل بسیج بود و همه شاهد بودند بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس، سازندگی، محرومیت زدایی، اشتغال زایی، حضور در جنگ نرم و... نقش آفرینی کردند و این مسئله نشان دهنده آن است که مردم در یک انسجام الهی به نام بسیج که امام خمینی (ره) آن را شجره طیبه می‌دانستند نقش اساسی را در جامعه ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دولت امروز از قدرت بسیجیان و نخبگان و مدیران بسیجی خوب استفاده کند قطعا بر بسیاری از مشکلات فائق خواهد آمد از این رو فضای جامعه باید از شهدا و یاد و خاطره آن‌ها همواره عطرآگین باشد چرا که جنگ تحمیل یک دانشگاه بود و رزمندگان همه در آن تعلیم دیدند.

استکی عنوان کرد: امروز برخی مطرح می‌کنند که امکانات بسیاری در اختیار خانواده شهدا قرار دارد، اما باید گفت: بسیاری از آن‌ها حتی حقوقی که بنیاد شهید برای آن‌ها در نظر گرفته بود را نیز دریافت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: شهید باکری قبل از شهادت فرمودند: از خدا می‌خواهیم حتی یک متر زمین که به قبر من باشد به من تعلق نگیرد و من از هیچ امکان و امتیازی استفاده نکنم و این خواسته شهید باکری نیز محقق شد و این فرمانده دلاور در «عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات و همچون عملیات‌های گذشته به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت.

فرمانده قرارگاه سیدالشهداء (ع) اصفهان گفت: هنگامی که پیکر مطهر شهید والا مقام مهدی باکری را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر این شهید والا مقام مورد هدف گلوله آر. پی. جی دشمن قرار گرفت و هیچ اثری از پیکر شهید باکری باقی نماند و بسیاری از شهدای والامقام بدون انتظار و امتیاز در صحنه‌های حساس حضور یافته و جان خود را فدای اسلام و کشور کردند.

ارسال نظرات