خبرهای داغ:
حسین رحیمی-ناحیه بسیج دانشجویی
16 آذرماه روز هویت دینی و ملی دانشجویان کشور است و این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است
کد خبر: ۹۰۸۷۵۱۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای را منتشر نمود.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله القاسم الجبارین

فلاتطع الکافرین وجاهدهم به جهادا کبیرا (۲۵مائده)

۱۶ آذر روز دانشجو؛ سالروز تولد شعار و شعور مرگ بر امریکاست و این مبنای حرکت و تلاش جنبش دانشجویی خواهد بود و در واقع آغازگر حرکتی بزرگ در جنبش دانشجویی بود که دل‌های خفته را بیدار و سرمنشأ و آغازگر حرکتی جدید در مسیر استکبارستیزی ملت ایران گشت. ریخته شدن خون دانشجویان، مصداق بارز استکبار بود و ذائقه عدالت‌خواه دانشجویان ایرانی را بیدار کرد و آن‌ها را بر ضد استکبار برانگیخت و نقش دانشجویان انقلابی را در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و یاری رساندن حضرت امام راحل و عظیم‌الشأنمان در انقلاب اسلامی پر‌رنگ کرد.

چه زیبا فرمود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که مبدا همه تحولات دانشگاه است؛ و این دانشجویان هستند که سرنوشت یک کشور را می‌سازند. ۱۶ آذرماه روز هویت دینی و ملی دانشجویان کشور است و این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است. جنبش دانشجویی در ۱۶ آذر نشان داد سلطه کفر و طاغوت بر خود را نمی‌پذیرد و در برابر استبداد شاه و به دلیل ورود نیکسون؛ معاون رییس جمهور آمریکا به دانشگاه اقداماتی را انجام داد. تجمع دانشجویان انقلابی برای جلوگیری از ورود نیکسون به دانشگاه بدون حاشیه به اتمام نرسید و نیرو‌های شاه پس از درگیری مسلحانه با دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، سه تن از دانشجویان را به شهادت رساندند. این جریان در تاریخ جنبش دانشجویی به قدری حساس است که تمام جریانات سیاسی کشور برای غلبه بر فضای دانشگاه سعی در مصادره این روز به نفع خود دارد. جنبش دانشجویی با توان بالفعل و بالقوه خود همواره مورد طمع دشمنان خارجی و منافقان داخلی بوده است تا بتوانند با منحرف ساختن این جنبش اصیل، به اهداف شوم خود در مقابله با انقلاب، دست یابندف در حالی که در داخل هم فتنه و جنگ نرم بهترین ابزار استکبار جهانی برای انحراف دل‌ها و ذهن‌های جوانان پاک و معصوم است که امروز آماج حمله‌های وحشیانه استکبار قرار می‌گیرند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در روز ۱۶ آذر ضمن تبریک و گرامیداشت این روز پرافتخار به همه دانشجویان نکاتی را به عرض می‌رساند:

۱- در پیگیری مطالبات رهبری، یکی از خواسته‌های پرتکرار و مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله مقابله و هوشیاری در برابر خطر نفوذ دشمن است. در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب از حربه‌های مختلفی علیه نظام اسلامی استفاده کرده‌اند.

گاه به جنگ نظامی و گاه به دیگر شیوه‌های براندازی متوسل شده‌اند. در حال حاضر یکی از پرخطرترین طرح‌های دشمن علیه نظام اسلامی، مسئله نفوذ است. رهبر معظم انقلاب دراین‌باره بیان داشته‌اند: هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که این‌ها درصدد نفوذند، درصدد رخنه کردن‌اند؛ این رخنه از جا‌های مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب

باشید؛ بنابراین مسأله نفوذ اکنون به‌عنوان یک احتمال بدوی و یک امر ساده مطرح نیست بلکه نقشه امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی، مسأله نفوذ است. از منظر رهبر معظم انقلاب، هدف و آماج نفوذ، اولاً مسئولان کشور هستند که تلاش می‌شود محاسبات آن‌ها تغییر کند و در تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای دیگر عمل شود و هدف دوم مردم هستند که تلاش می‌شود مردم و باور‌های آن‌ها تغییر کند؛ بنابراین باید همگان چه مسئولان و چه مردم نسبت به نفوذ دشمن در ابعاد مختلف هوشیار بوده و ذره‌ای غفلت نورزند چراکه این مسئله هزینه‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

۲ -اهمیت علم و فناوری و پژوهش‌های مرتبط با آن برای همه کشور‌ها و به‌طور خاص برای کشور عزیز ما امر واضحی است که نیاز به بیان یا اثبات ندارد. آنچه در این خصوص مورد سؤال است اولویت و چگونگی آن است. شاید به دلیل برخی نیاز‌های روزمره و بعضاً اضطراری به نظر رسد که فعالیت‌های علمی جایگاهی ندارد و وقتی مشکلات برطرف شد به مسائل علمی پرداخته خواهد شد! حاکمیت چنین نگاهی در بنگاه‌های اقتصادی که عمدتاً منافع کوتاه‌مدت را می‌بینند شاید مورد قبول باشد، ولی برای کشوری که دارای آرمان‌های والا و مشخصی است؛ و علم از ارزش‌های بنیادین و مکتبی آن است قطعاً قابل‌قبول نیست.

۳- شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان راه مکتب سرخ حسینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) عهد و پیمان می‌بندیم تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی از پای نخواهیم نشست و نخواهیم گذاشت حرکت رو به رشد تولید علم و فن آوری در کشور لحظه‌ای متوقف گردد و با جد و جهد خود در عرصه‌های مختلف علمی؛ فرهنگی؛ سیاسی در جهت تقویت ساخت درونی نظام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.

در پایان آنکه دانشجوی امروز بدون شک در کسب معارف دینی و پای بندی به ارزش‌های انقلابی و اسلامی چیزی کم از دانشجوی دیروز ندارد و به مراتب قوی‌تر هم شده است؛ و به واسطه روحیه عدالت طلبی و آرمان‌خواهی که در هویت دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی نهفته است در مقابل نفوذ دشمن به راحتی کوتاه نخواهد آمد و ذلت را می‌شناسد، از او بیزار است و برای تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم کوتاه نخواهد و در جهانی کردن انقلاب اسلامی و تعمیق بخشی به نفوذ انقلاب اسلامی از تلاشی فروگذار نخواهد بود.

والسلام علی من تبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان

ارسال نظرات