خبرهای داغ:
محمد خالوئی
با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان؛
سبز پوشان سپاه شهرستان شاهین شهر و میمه، به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای اخیر مدافع امنیت در اردوگاه قدس شاهین شهر غرس کردند.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۴۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، سبز پوشان سپاه شهرستان شاهین شهر و میمه، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با کاشت ۱۰ هزار اصله نهال مثمر به یاد شهدای اخیر مدافع امنیت در اردوگاه قدس شاهین شهر، ۱۵ هکتار به کمربند فضای سبز شاهین شهر اضافه کردند.
سرهنگ پاسدار احسان الله رضاپور، در این مراسم به فلسفه وجود و تشکیل بسیج سازندگی، اشاره کرد و با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اجرای طرح‌های متعدد بیابان‌زدایی رتبه نخست کشوری را در سال جاری کسب کرده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی در طرح بیابان زدایی و مقابله با ریزگرد‌ها و شن‌های روان که کانون اصلی آن شرق استان است، پس از احداث کانال ۱۰۰ کیلومتری انتقال پساب تصفیه‌شده، دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال مثمر را در ۱۳ هزار هکتار در پنج نقطه استان غرس کرده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، اضافه کرد: هم اکنون نهال کاری و آبیاری ۳۰۰ هکتار از بیابان‌های استان اصفهان در مناطق فسارون و پروانه برخوار با گیاهان مقاوم در مقابل کم آبی در حال اقدام است.
سرهنگ رضاپور، با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با قریب به پنج هزار نفر نیروی داوطلب جهادی سالانه با اعزام بیش از ۲۰ هزار نفر روز اردوی جهادی صد‌ها پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم را بدون هیچ چشم داشتی اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی با کمنرین امکانات و هزینه‌ها کار‌های بزرگ و ارزشمندی را انجام می‌دهند.
در ادامه حجت الاسلام مرتضی ملکیان امام جمعه شاهین شهر، در این مراسم با اشاره به فضیلت‌های بی شمار ماه رجب، درختکاری را صدقه جاریه و از اعمال عبادی برشمرد و اظهار کرد: درختکاری و حفظ محیط زیست از جمله مسائل مهم و مورد تاکید دین اسلام است که در سیره ائمه معصومین (ع) به آن سفارش زیادی شده است به طوریکه کسی که موفق به کاشت نهال شود هزاران ثواب و حسنه در نامه اعمال آن فرد ثبت می‌شود.
امام جمعه شاهین شهر، اضافه کرد: با بیان اینکه براساس روایات عبادت تنها شامل نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهری درختکاری آلودگی‌های مختلف زیست محیطی را به حداقل می‌رساند و امروز در ماه پر فضیلت رجب با انجام کار خیر روز عبادی بزرگی برای کسانی که شرکت می‌کنند محسوب می‌شود.
در این مراسم ۱۰ هزار اصله نهال مثمر زیتون، پسته و انار توسط کارکنان سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه در ۱۵ هکتار غرس شد، آبیاری این نهال‌ها با سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.
ارسال نظرات