خبرهای داغ:
حجت الاسلام جلوانی گفت: امروز در این فضا بر اساس بیانات رهبر انقلاب باید جبهه تشکیل داد، یعنی در ابتدا بفهمیم که جنگ است و همانگونه که در جبهه تقسیم مسؤولیت می شد، ما نیز باید در این جنگ جای خود را پیدا کنیم.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۷۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خونسار، حجت الاسلام جواد جلوانی در گردهمایی فعالان فضای مجازی شهرستان خوانسار با اشاره به موضوع موج سازی و شبکه سازی در فضای مجازی اظهار کرد: می توان با هزار نفر در فضای مجازی موج ایجاد کرد، در حالی که متأسفانه اکنون کانال ها و گروه های فردی ایجاد می شود و این به دلیل آن است که منیت ها در فضای مجازی دخیل است.

وی افزود: اگر هزار نفر افراد پای کار تشکیلاتی، منسجم و آموزش دیده در اختیار داشته باشیم، فضای مجازی به دست گرفته می شود.

این کارشناس فضای مجازی با بیان یکی از تکنیک های رسانه ای در پیروی مخاطبان از پیام ها گفت: نام این روش مارپیچ سکوت است، یعنی پیامی که در رسانه ها زیاد روی آن مانور داده می شود و بحث روی آن داغ است عده کمتری جرأت مخالفت با آن پیام را پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس این شیوه بیشتر مردم می خواهند همرنگ جماعت باشند و به طور عمده مردم عادی در مارپیچ سکوت قرار می گیرند و این شیوه یکی از روش های اقناع گری است و یکی از موقعیت هایی که این سیستم خود را نشان می دهد در انتخابات است.

حجت الاسلام جلوانی با تأکید بر موج سازی دشمن بر اساس این تکنیک تصریح کرد: بیشتر مردم می خواهند همرنگ جماعت شوند و اگر هزار نفر در این فضا پیامی را ارسال کنند موج ایجاد می کند و دقیقا این کاری است که در جبهه دشمن در حال انجام است، یعنی پیامی را منتشر می کنند و چنان موجی ایجاد می کنند که جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی کشور اشغال شده است و رهبر انقلاب در این باره می فرماید "باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید".

این فعال فضای مجازی به خلأ حضور نیروهای ارزشی و انقلابی در پیام رسان ها و شبکه اجتماعی خارجی اشاره  کرد و افزود: دشمن در تلگرام و اینستاگرام و پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی حضور دارد، اما از نیروهای ارزشی و انقلابی در این فضا خبری نیست.

وی عنوان کرد: این فضا در حالی از حضور نیروهای ارزشی و انقلابی خالی است که امروز 45 میلیون ایرانی در تلگرام هستند و اگر پیش از این گفته می شد فضای مجازی ابزار صهیونیست ها است و وارد آن نشوید، امروز گفته می شود که بسیجی ها و نیروهای ارزشی باید در شبکه های اجتماعی خارجی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام جلوانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون اهمیت فضای مجازی در جمع طلاب علوم دینی عدم حضور نیروهای ارزشی را در این فضا موجب ضمان دانست و گفت: رهبر انقلاب چند سال قبل درباره این فضا صحبت کرده اند و اظهار داشتند از این فضا استفاده کنید تا حرف حق خود را به گوش هزاران نفر برسانید.

وی افزود: حرف از توییتر و جنگ توییتری است و دلیل این موضوع آن است که همان طور که می دانید تلگرام بسیار گسترده است و با آن می توان بسیار کار کرد و مانند بازو و دست می ماند و این دست و بازو از مغز فرمان می گیرد و مغز شبکه های اجتماعی نیز توییتر است

کارشناس فضای مجازی توییتر را شبکه نخبگانی تعریف کرد که از آنجا کمپین ها شکل می گیرد و جریان سازی رخ می دهد، جریان سازی که سرریز آن در تلگرام و دیگر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی سرایت می کند.

وی با ابراز تأسف از رها کردن مردم در تلگرام و شبکه های اجتماعی خارجی و باز گذاشتن زمین برای دشمن، حضور نیروهای ارزشی را در این فضا مشروط به کار شبکه ای دانست و گفت: شهید بهشتی درباره کار تشکیلاتی اظهار می داشت "برای این که بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و برای حفظ و پاسداری از ارزش ها بی شک باید متشکل شویم".

حجت الاسلام جلوانی تاکید کرد: امروز در این فضا بر اساس بیانات رهبر انقلاب باید جبهه تشکیل داد، یعنی در ابتدا بفهمیم که جنگ است و همانگونه که در جبهه تقسیم مسؤولیت می شد، ما نیز باید در این جنگ جای خود را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی، که یک شبکه بوده و نگاه جبهه ای و مردمی بر آن حاکم است، فرد به جبهه ای می پیوندد که در نقاط مختلف کشور فعال است.

کارشناس فضای مجازی هم چنین به انواع تقوا اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که صحبت از آسیب های فضای مجازی می کنند باید بدانند که سه گونه تقوا تعریف شده است؛ اول تقوای گریز به معنای فرار کردن از گناه و این همان کاری است که حضرت یوسف (ع) انجام داد، دوم تقوای پرهیز و سوم تقوای ستیز است که به معنای تبر برداشتن و با شرک و کفر مبارزه کردن است و این همان کاری است که حضرت ابراهیم (ع) انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در 22 بهمن بیانیه گام دوم را صادر کردند و فرمودند کارهایی که تاکنون انجام شده گام اول انقلاب بوده است و اکنون می خواهیم گام دوم را برداریم و در گام دوم انقلاب نمی توانیم چشم خود را ببندیم و وارد این فضا نشویم، در حالی که باید تبر برداشته و بت ها را بشکنیم.

حجت الاسلام جلوانی عمل به تقوای ستیز را در این فضا مهم دانست و افزود: باید در این فضا تقوای ستیز را انتخاب کنیم و بدانیم این فضا، فضای جنگ است و رهبر انقلاب نیز این فضا را ترسیم کرده و فرموده است دشمن را باید از این فضا بیرون کنید.

ارسال نظرات