خبرهای داغ:

حق الناس به اندازه ای مهم است که با توبه نیز برطرف نمی شود

طلبه حوزوی در سرخه گفت: حق الناس به اندازه ای مهم است که با توبه نیز برطرف نمی شود؛ لذا رعایت نکردن حقوق دیگران باعث گرفتاری انسان در قیامت می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۷۵
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ویژه برنامه عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیتش (ع) با حوریت حق الناس با سخنرانی فاطمه جلال طلبه حوزوی سرخه به همت پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه برگزار شد.

فاطمه جلال در این جمع با اشاره به انواع حق اظهار کرد: انواع حق شامل حق الله، حق الناس و حق النفس می شود، رعایت حقوق از مهمترین وظایفی است که اگر فراموش شود، باعث از هم پاشیدگی جامعه می شود.

او افزود: حق الناس به اندازه ای مهم است که با توبه نیز برطرف نمی شود؛ لذا رعایت نکردن حقوق دیگران باعث گرفتاری انسان در قیامت می‌شود حتی اگر انسان صالح‌ترین انسان‌ها باشد باز این گرفتاری وجود دارد.

طلبه حوزوی در ادامه اضافه کرد: امام صادق (ع) نیز می فرمایند: در پل صراط یک پل فرعی به نام مرصاد وجود دارد که افراد عبور کرده از صراط در آن متوقف می شوند تا به حساب حق الناس آنان رسیدگی شود.

جلال اذعان داشت: خداوند کسی که ظلم به مردم کرده را نمی بخشد اما اگر حق الله بر عهده شخص باشد مانند نماز و روزه و توبه کند، خدا می بخشد و امام صادق (ع) در بحث توبه از گناهان می فرماید: «کسی گناه انجام داده و پشیمان شد، خدا می آمرزد قبل از این که استغفر الله بگوید.» بنابراین شرط پذیرش توبه پشیمانی از گناه است.

او تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) به جنازه کسی که بدهکار بود و ارثی بر جای نگذاشته بود که دین خود را بدهد، نماز نمی خواند حال چرا درهای خیر را به روی خود می بندید، از مال مردم بالاتر آبروی مردم است پس مومن باید به این امر توجه داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار