خبرهای داغ:
به مناسبت وفات پیام آور کربلا حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) گردهمایی عقیدتی همراه با ذکر مصیبت وفات حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و سخنرانی حجت الاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج کشور با حضور پایوران و نیروهای وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در محل حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۰۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14امام حسین(علیه السلام)، حجت الاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج کشور در جمع  پایوران و نیروهای وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر صحبت خود را به بحث دعا قرار داد و گفت: شخصی نزد امام سجاد(علیه السلام) آمد وعرضه داشت که معنای( ادعونی استجب لکم ) را متوجه نمیشوم یعنی چه؟؟ امام فرمودند: مقدمات دعا را رعایت می کنی؟ شخص سوال کننده گفت: چگونه، امام(علیه السلام) فرمودند: اول حمد وسپاس خداوند را با سجده بجای آور دوم موقع دعا حتما توبه کن و از خدا بابت گناهان معذرت خواهی کن و سوم صلوات فرستادن بر محمدوآل محمد را حتما بجای بیاور و سپس هرچه میخواهی از خدا بخواه چه حوائج دنیا باشد چه آخرت در آخر یک صلوات دیگر هم بفرست.

این سخنران ادامه صحبت خود را به حدیثی از امام علی(علیه السلام) قرار داد و بیان داشت: حضرت علی(علیه السلام)فرمودند: خداوند چهار چیز را در چهار چیز قرار داده است: 1.رضا وخشنودی خود را در عبادت وبندگی قرار داده، پس بندگی کنید تا خداوند از دست شما راضی باشد. 2.غضب و خشم را خداوند در گناه قرار داده، پس از معصیت پرهیز کنید تا خشم خداوند شامل حال شما نشود. 3. خدا اجابت را در دعا قرار داده، پس اهل دعا باشبد تا خدا از دست شما راضی باشد، دعا در حق پدر ومادر، در حق همسر و فرزند، در حق همسایگان، دوستان و اطرافیان در حق همه دعا کنیم. 4. خداوند اولیاء و بندگان خاص خود را در بین مردم قرار داده، پس مواظب باشیم به کسی بی احترامی نکنیم.

لازم به ذکر است که در پایان این برنامه برادر چلمقانی به نوحه خوانی برای اهل بیت پرداخت و جمع حاضر به یاد مصیبت اهل بیت به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات