خبرهای داغ:
رئیس قوه قضائیه گفت: انقلاب اسلامی در این مقطع عطیه الهی برای ایران و دنیا بود، ایران را مستقل کرد و به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.
کد خبر: ۹۵۷۸۵۰۱
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان ؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در راهپیمایی بزرگ مردم اصفهان در میدان امام (ره) با بیان اینکه مردم اصفهان، شهیدپرور، انقلابی، شهیدپرور و جان‌برکفان امت اسلامی از ابتدای نهضت امام خمینی تا پیروزی انقلاب و پس از انقلاب در طول دفاع مقدس و تا امروز در صحنه بوده‌اند، اظهار کرد: مردم این استان امام را در زمان نهضت پیروزی انقلاب یاری کردند، حکومت‌نظامی را بی‌اعتنا کردند و در استقرار این نظام مدیران شایسته این استان کمک شایان کردند و در زمان جنگ بخش قابل‌توجهی از مسئولیت‌های جنگ بر عهده نیروهای این استان بوده است.

 

*اصفهان شهدای بزرگ در هر سه قوه دارد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از این استان در همه قوه‌های کشور شهدای بزرگ و به نامی هستند، عنوان کرد: این مردم شایسته هرگونه خدمت بی‌منت هستند و به این نظام و کشور خدمت کردند و کارگزاران نظام باید به این مردم خدمت شایسته ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دنیا به سمت دو قطب کاذب در غرب و شرق دنیا پیش می‌رفت و هر کشوری که خارج از این دو قطب حرکت می‌کرد جلوی او را می‌گرفتند، عنوان کرد: کشورها را وادار می‌کردند که نظامات بین‌المللی خودساخته خود را تبعیت کنند و اجازه‌ای به فعالیت یک کشور مستقل نمی‌دادند و اجازه بهره‌مندی کشورها از فناوری‌ها و علم‌های روز نمی‌دادند و این علم‌ها را در سیطره خود نگه داشته بودند.

 

*ایران بدون وابستگی به غرب و شرق کشور خود را اداره کرد

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این زمان یک ملت با یک اراده، فرهنگ و اراده‌ای بسیار قوی پای میدان آمد و بدون وابستگی به غرب و شرق تصمیم گرفت کشور خود را اداره کند و امام خمینی (ره) با آموزه‌های بعثت و پیام غدیر و قیامی نشئت‌گرفته از قیام امام حسین را رهبری کرد و کشور ایران به طور کامل به استقلال رساند.

 

* انقلاب سال ۱۳۵۷ یک امر شبه معجزه بود

عالی‌ترین مقام قوه قضائیه با بیان اینکه انقلاب سال ۱۳۵۷ یک امر شبه معجزه بود، گفت: کسانی که انقلاب‌های مختلف را در دنیادیده بودن این انقلاب را باور نمی‌کردند و می‌گفتند مگر می‌شود یک روحانی بدون هیچ پشتیبانی نظامی، مالی و حزب سیاسی با کمک مردم بر یک نظام شاهنشاهی که هم از غرب و هم از شرق کمک می‌گرفت پیروز شود.

وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: اسلام ناب، رهبری که ایمان به ولایت و قرآن داشت، مردم متدین و اسلام‌دوست موجب شد انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن‌ماه به پیروزی رسید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امام خمینی وقتی وارد بهشت‌زهرا شدند درحالی‌که هنوز نظام شاهنشاهی حاکم بود فرمودند من به پشتیبانی مردم دولت تعیین می‌کنم و در دهان این دولت می‌زنم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در کم‌ترین زمان ممکن با کمک مردم نظام جمهوری اسلامی، دولت و مجلس تشکیل شد، خاطرنشان کرد: مردم دنیا توجه به ایران پیدا کردند و دریافتند که وعده‌های الهی محقق‌شدنی است و بسیاری از نهضت‌ها و جریان‌های مقاومتی با جانی تازه مواجه شدند.

 

*مردم دنیا به دنبال انقلاب اسلامی ایران بیدار شدند

وی ادامه داد: به دنبال انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مردم بیدار شدند و دیدند که یک کشور بدون وابستگی به شرق و غرب مستقل شد و روی پای خودش ایستاد و این برای نظام سلطه بسیار گران تمام شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این انقلاب برای نظام سلطه بسیار غیرقابل‌تحمل بود، گفت: به همین خاطر یک سال و نیم پس از انقلاب یک جنگ تمام‌عیار به کمک همه قدرت‌های شرقی و غرب به ایران تحمیل کرد و باورشان این بود که ایران را ظرف سه روز می‌گیرند و همراه با آن جنگ نظامی تمام‌عیار جریان‌های سلطنت‌طلب، نفاق، التقاط و جدایی‌طلبان یک جنگ داخلی راه انداختند.

 

*حضور مردم در صحنه‌ها نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشته‌است

قاضی‌القضات کشور ادامه داد: آن چیزی که در چهل و پنج سال گذشته هیچ‌کدام از این راهبردها و تاکتیک‌ها و اندیشکده‌ها راهی برای منکوب ایران اسلامی پیدا نکردند حضور مردم در همه صحنه‌ها بوده است.

وی با اشاره به مشکلات و تنگناها در کشور، خاطرنشان کرد: خداوند این جمعیت بزرگ پیر و جوان را در طول این سال‌ها با تمام مشکلات به میدان آورده است و مردم برای دفاع از نظام، اسلام و کشورشان در همه صحنه‌ها حضور داشتند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه جنگ به کمک مردم اداره شد، گفت: این مردم بودند که تا امروز مشکلات اقتصادی را تحمل کردند، گفت: این مردم برای دفاع از کشور و اسلام پای‌کار بودند و در همه انتخابات شرکت کردند.

 

*انقلاب اسلامی ایران عطیه الهی برای ایران و جهان بود

این مقام عالی قضائی کشور این انقلاب در این مقطع عطیه الهی برای ایران و دنیا بود و ایران را مستقل کرد و به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: یک جریان کوچک از مقیاس مقاومت بیش از چهار ماه است در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است و امروز اسرائیل غاصب از هر زمان دیگری در حیات جعلی خودش ضعیف‌تر شده است و نه تنها به رویای نیل تا فرات نمی‌اندیشد بلکه فقط به فکر بقای خود است.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی که یک روز به دنبال یک دهکده کردن جهان بود در مقابل ایران اسلامی کم آورده است و ایران قدرت کلام و نفوذ در منطقه و جهان دارد و سرافراز است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه توطئه دشمن جنگ ترکیبی و فشار بر مسائل ارزشی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دشمن پشت سر قضیه بی‌حجابی‌ها هاست و بر مردم فشار اقتصادی وارد می‌کنند که مردم از میدان خارج شوند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز یکی از مسائل مهم ما مسئله فرهنگ، امنیت و اقتصاد و معیشت مردم است؛ یکی از مسائل مهم مربوط به اقتصاد مردم مسئله آب است.

وی با بیان اینکه در این استان اتفاقات خوبی در مسئله آب صورت‌گرفته است، گفت: استان قدم‌های بزرگ در این یکی دو سال برداشت است و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل مرتفع شود

ارسال نظرات