خبرهای داغ:
رسول امامي
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: 2 میلیارد ریال به منظور مرمت های اضطراری نارین قلعه نایین وتبدیل به سایت موزه اختصاص یافت
مالکیت بنای مذکور تا چندماه قبل متعلق به اداره دارایی و امور اقتصادی بود که پس از پیگیری های اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین واستان اصفهان اسناد مالکیت به میراث فرهنگی انتقال داده شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۶۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱

پاز ببه گزارش خبرگزاری بسیج ،محمود مدنیان  افزود: مالکیت بنای مذکور تا چندماه قبل متعلق به اداره دارایی و امور اقتصادی بود که پس از پیگیری های اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین واستان اصفهان اسناد مالکیت به میراث فرهنگی انتقال داده شده است.

وی افزود: با توجه به قدمت 2 هزارساله بنای مذکور و بلااستفاده بودن آن در قرون اخیر و فرسایش شدید ؛ بخشهایی ازاین اثر تخریب شده است

مدنیان گفت: با پیگیری های متعدد این اداره و اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مرمت های اضطراری در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری مرمت آن آغاز خواهد شد.
در این پروژه استحکام بخشی دیوارها و پی ها، شیب بندی فضاها، ترمیم بخشهای فروریخته، نما سازیها و حفاظت بخش های مختلف انجام خواهد شد.

مدنیان افزود : طرح تبدیل این بنای تاریخی به سایت موزه از دیگر برنامه های این اداره است که با اجرای طرح مذکور امکان حضور و بازدید گردشگران، معرفی بنا، مطالعه و پژوهش، بازدید از اجزاء و بخشهای مختلف بنا و حفاظت از آثار و اشیای موجود در آن فراهم خواهد شد.

نارین قلعه قدیمی ترین بنای تاریخی شهر نایین به عنوان دژ یا کهندژ شهر در وسط بافت تاریخی نایین قرار دارد.

 

ارسال نظرات