کد خبر: ۸۵۰۵۷۵۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه زیرساخت های لازم را در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی دارا هستیم گفت: متاسفانه مسوولین به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند و تمام چشم امیدشان را به بیرون از مرزها دوخته و از ظرفیت های داخلی غافل شده اند، در صورتی که اگر نگاهشان به داخل معطوف می بود ما مشکل خاصی نداشته و می توانستیم پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت اقتصاد کشور را به مذاکرات هسته ای گره زده است تصریح کرد: دولت از همان روز اول در این فکر بود تا به واسطه مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی مشکلات اقتصادی کشور را حل کند در صورتی که ما برای حل مشکلات اقتصادی باید روی اقتصاد مقاومتی کار کنیم و اگر هم مشکلی در این زمینه وجود دارد آن را اصلاح نماییم.

فتاحی با تاکید بر عدم تطبیق بودجه 94 با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به آنچه که ما مشاهده می کنیم بودجه سال 94 بر اساس اقتصاد مقاومتی بسته نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تمام الزامات و احتیاجات اجرای اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری تبیین کرده اند خاطر نشان کرد: باید همان موارد مدنظر ایشان را با تعامل دستگاه ها و نگاه به درون، کمک به تولید ملی و سرمایه گذاری در بخش خصوصی یعنی استفاده از سرمایه های مردم در جهت رشد و توسعه صنایع خودی به کار ببندیم و با کمک به صنایع و حل مشکلات آنها و همچنین حمایت از  واحدهای کوچک، اقتصاد کشور را در جهت رشد و توسعه سوق دهیم.  

وی در پایان گفت : در واقع اصل نگاه باید به درون باشد به این معنی که از داشته های خودمان مانند نیروهای متخصص و جوان داخلی به خوبی استفاده کنیم، پیوند بین دانشگاه ها و صنعت را محکم کرده و نیازهای داخلی خود را با برنامه ریزی درست برآورده سازیم.

ارسال نظرات