عکس - مستند
باغ موزه دفاع مقدس شهر آبادان
گزارش تصویری/

باغ موزه دفاع مقدس شهر آبادان

باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان، طبیعی ترین و وسیع ترین باغ موزه در ایران است که به عنوان محلی بکر برای بازدید کاروان های راهیان نور مورد توجه است.
مقبره الشعرا در گیرودار تعمیر
گزارش تصویری/

مقبره الشعرا در گیرودار تعمیر

در روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی و سالروز بزرگداشت سید محمدحسین شهریار سری به مقبره الشعرای تبریز زده و حال ناخوش این مجموعه را دیدیم که جای بسی تأسف دارد. پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا تبریز از سال ۱۳۸۳ شروع‌شده است و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود که این پروژه همچنان گرفتار اما و اگرها و پاس‌کاری بین ارگانی است و به‌صورت نیمه‌کاره رهاشده است.
گرامیداشت روز خبرنگار
عکس/

گرامیداشت روز خبرنگار

هفدهم مرداد ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگار ایرانی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت هفدهم مرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است که یادآور تلاش و همت هنرمندانه ایثارگرانی است که در روشنگری و آگاهی بخشی در عرصه های مختلف با انتشار و انعکاس افتخارآفرینی های ایران سربلند اسلامی در مقاطع مختلف تاریخی جایگاه والا و بسزایی داشته اند. این گزارش حاوی تصاویری از عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران از پوشش برنامه‎‌های خبری است.
خشک شدن سراب یاوری - کرمانشاه
عکس/

خشک شدن سراب یاوری - کرمانشاه

سراب یاوری کرمانشاه با نام چشمه یا برکه یاوری نیز شناخته می‌شود و گورستان اشکانی- ساسانی سراب یاوری نیز در نزدیکی آن قرار دارد که یکی از گورستان‌های تاریخی این استان زیباست. این سراب آهکی زیبا از نظر اکوسیستمی بسیار مهم ک میزبان پرندگان مهاجر زیادی بود.در این سراب گیاهان و درختانی که در جوارش روییده‌ می‌شدند که برای تعادل طبیعی منطقه مهم بود.متاسفانه این سراب به دلیل خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب کاملا خشک شده است.
اطعام روز عید غدیر در مناطق حاشیه تهران
عکس/

اطعام روز عید غدیر در مناطق حاشیه تهران

همزمان با سالروز عید غدیر برنامه اطعام روز عید غدیر از سوی یکی از خیریه های تهران و توزیع آن در مناطق محروم برگزار شد.
خشک شدن نخلستان‌های شادگان خوزستان
عکس/

خشک شدن نخلستان‌های شادگان خوزستان

در پی کم‌آبی شدید در خوزستان طی ماه‌های گذشته نخلستان‌های روستاهای «شادگان» و «عبودی» به دلیل نرسیدن آب خشک شده است. مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفته ۷۵۰۰ نخل در این شهرستان تلف شده است.
مرگ تدریجی تالاب بین‌المللی هشیلان
عکس/

مرگ تدریجی تالاب بین‌المللی هشیلان

تالاب‌ هشیلان زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که با بی‌توجهی انسان‌ها مواجه شده و در معرض تخریب و نابودی است.تالاب بین‌المللی هشیلان در کرمانشاه که متشکل از ۱۱۰ جزیره است مأمن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی منحصر به فرد است و اکنون حال و روز مناسبی ندارد.تبدیل تالاب به زمین کشاورزی، آلوده کردن آن به وسیله فاضلاب ‌‌‌‌‌های شهری و کشاورزی، شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری در تالاب‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف آن و تغییر مسیر آبراه‌ها از مهمترین عوامل تخریب این تالاب‌ است.
آب زلال رودخانه دز دزفول
گزارش تصویری/

آب زلال رودخانه دز دزفول

تصاویری از تفریح و آب تنی مردم دزفول در کنار رودخانه زلال دز را مشاهده می کنید. دز رودخانه‌ای است که از رشته کوه زاگرس میانی و از کوه های قالیکوه و اشترانکوه سرچشمه گرفته و در رود کارون آرام می گیرد.
مرگ و زندگی در هور
عکس/

مرگ و زندگی در هور

کاهش بارندگی و خشکسالی شرایط بسیار سختی را برای تالاب هورالعظیم به وجود آورده است. خشکسالی در «تالاب هورالعظیم» باعث تلف شدن گاومیش‌ها، بزرگترین سرمایه‌ اهالی این منطقه شده است و شرایط بسیار سختی را برای ادامه معیشت در این منطقه به وجود آورده است.
به دنبال آب برای زنده ماندن
عکس/

به دنبال آب برای زنده ماندن

تالاب شادگان و تالاب هورالعظیم کم​ نظیرترین تالاب​های خاورمیانه هستند که مشابه آنها وجود ندارد اما به اندازه اهمیت‌شان مورد کم‌​لطفی قرار گرفته​‌اند و این روزها حیات وحش در آنجا برای زنده ماندن به دنبال آب می‌گردد. خشکی بخش‌های زیادی از هورالعظیم درپی قطع حق‌آبه آن از رودخانه کرخه و مرگ ‌ومیر ماهیان هور، مردم خواستار باز شدن دریچه‌های سد کرخه و نجات جان جانوران از جمله گاومیش‌ها و آبزیان هستند.