خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه با حضور در یادواره شهدای خوزنین:

راه شهدا همان راهی بود که از جانب حق برای انبیا و ائمه مشخص شده بود.

یادواره 40 شهید روستای خوزنین و سه شهید گمنام این شهرستان با حضور حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۶۸۵۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، یادواره 40شهید و سه شهید گمنام شهرستان خوزنین با حضور حجت الاسلام عابدینی در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام عابدینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این شهدا گرانقدر گفت:  تفکیکی بین دو موضوع یادواره شهدا و شهادت حضرت زهرا(س) وجود ندارد چرا که همه انبیا در پیامبر خاتم خلاصه شده اند و ثمره پیامبر خاتم نیز صدیقه حورا هستند، همه هستی بانوی دوعالم نیز حسنین بودند، امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به نوعی غایت ان چرخه هستند، لذا شهدایی که پیام عاشورا را درک کردند و برای پیشبرد راه ایشان به شهادت رسیدند از این چرخه جدا نیستند بلکه به ندای ایشان لبیک گفته اند.

تشریح مقام شهدا در قرآن

حجت الاسلام عابدینی در ادامه به تشریح موضوع شهادت پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در بخش هایی به صورت رویکرد ویژه به موضوع شهادت پرداخته که برای خانواده های شهدا و آنان که اشتیاق شهادت دارند بسیار حائز اهمیت است.

خداوند در سوره بقره می فرماید که شهدا نمرده اند و در در نهایت جلال و احترام با حق تعالی رو به رو خواهند شد، پس اینکه تصور کنیم شهید مرده است اشتباه است.

در سوره آل عمران نیز می فرماید حتی پندار این مسئله که شهید مرده است اشتباه بوده و مومنین را از آن نهی می کند، پس تصور حالات مرگ برای شهید اشتباه و غیر واقعی است چرا که لفظ زنده بودن سخنی است از جانب خدا، البته چگونگی این زندگی از درک ما خارج است همان طور که درک جایگاه و مقام ائمه از درک ما خارج است.

نیز در سوره یاسین آمده است که شهدا بعد از شهادت مستقیم روانه بهشت می شوند و پس از شهادت ندا می دهند که خدای متعال بر ما منت نهاده ما را از مکرمین قرار داد.

حال جایگاه مکرم چیست؟ هدف از آفرینش عبادت و بندگی است و هدف بندگی به دست آوردن تقوا است، پس از تقوا بهترین بندها ی با تقوا اکرم محسوب می شوند و شما می دانید که بین اکرم و مکرم فرسنگ ها فاصله است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنانش مغفرت و رضای الهی را بزرگترین هدیه ای دانست که خدای متعال به شهدای در راهش عنایت می کند.

 

1004/پ30/ب

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار