حمیدرضا پورنوروز
دبیر ستاد خدمات سفر استان ایلام از برپایی 38 ایستگاه اطلاع رسانی برای مسافرین نوروزی در طول ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۹۴۳
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در سراسر کشور طبق مصوبه هیئت دولتدر بهمن 92 به کلیه استان ها ابلاغ گردید .

وی افزود: طبق این مصوبه 28 دستگاه عضو این ستاد هستند که شامل 9 کمیته تخصصی می باشد .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جلسات ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار و به موازات آن در شهرستان ها نیز از بهمن ماه سال گذشته در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی آغاز گردید .

وی عنوان کرد: مکان هایی برای اسکان 14 هزار نفر در شب برای کل استان پیش بینی شد که این مکان ها شامل مدارس، کمپ های موقت و دائم و هتل ها و مهمانپذیر ها می باشد .

شنبه زاده خاطر نشان کرد: در ایام نوروز 38 پایگاه اطلاع رسانی در کل استان برپا شده است که جمعیت هلال احمر استان متولی این پایگاه ها می باشد و نقشه استان و مکان های تفریحی-زیارتی و سایر خدمات منورد نیاز مسافرین نوروزی را در اختیار آنان قرار می دهند .

وی گفت: در بعضی شهرستان های استان نیز که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی(کانون جمعیتی) مثل تنگه بهرام چوبین، قلعه کنجان چم و... هستند علاوه بر پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی شهرها، راهنمای گردگشگری هم در آن مکان ها مستقر است .

دبیر ستاد خدمات سفر استان ایلام خاطر نشان کرد: همزمان با ایام نوروز در همه شهرستان های استان سیاه چادر برپا شده است که صنایع دستی و سوغات محلی هر شهرستان بدون واسطه و مستقیم و با قیمت واقعی به مهمانان نوروزی می رسد .

وی تصریح کرد: به دلیل تقارن ایام ابتدایی نوروز با ایام فاطمیه در برخی شهرستان ها از جمله دهلران و مهران با توجه به پتانسیل دفاع مقدس گروه های تئاتر با اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس و شهادت حضرت زهرا(س) این ارزش ها را برای مسافرین نوروزی بازگو نمودند .

شنبه زاده اظهار کرد: بعد از ایام فاطمیه در راستای ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای مسافرین نوروزی در سطح مکان های پرتردد و همچنین مکان هایی که دارای جاذبه های طبیعی است اجرای موسیقی محلی را خواهیم داشت .

دبیر ستاد خدمات سفر استان ایلام عنوان کرد: در نوروز سال گذشته تعداد 306 هزار نفر مسافر نوروزی را در سطح کل استان اسکان داده شدند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: به دلیل عبور بیش از 1 میلیون و نیم نفر زائر از مرز استان ایلام برای ورود به عتبات عالیات در ایام اربعین سال گذشته و اقدامات اطلاع رسانی در خصوص ایلام شناسی از سوی میراث فرهنگی و گردشگری استان انتظار افزایش 15 تا 25 درصدی مسافرین نوروزی نسبت به سال گذشته را داشتیم .

وی ادامه داد: تا امروز(4 فروردین)شاهد افزایش 15 درصدی تردد مسافرین نوروزی از استان بوده ایم .

شنبه زاده خاطر نشان کرد: در خصوص معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری، بقاع متبرکه و یادمان های دفاع مقدس در سطح استان، قراردادی با شبکه های جام جم، شما و شبکه دو سیما را منعقد نمودیم .

ارسال نظرات