عکاس دفاع مقدس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

نبود حامی برای چاپ کتاب از عکس های دوران جنگ تحمیلی

عکاس دفاع مقدس گفت: حامی برای چاپ کتاب از عکس های دفاع مقدس وجود ندارد. هشت سال در جبهه ها عکاسی کرده ام و نزدیک به شش هزار عکس دارم اما نمی توانم آنها را چاپ کنم.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۹۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

 اباصلت بیات عکاس دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس و در کنار دفاع جانانه جوانان دلیر این مرز و بوم، عکاسان و فیلم برداران نیز وظیفه داشتند تا دوشادوش رزمندگان در جبهه ها حضور یافته و رشادت های آنان را برای آیندگان و تاریخ به ثبت برسانند.من در طول هشت سال دفاع مقدس دریافتم که از دریچه دوربین می توانم کار کوچکی در مقابل رشادتهای این دلیرمردان انجام دهم و شروع به عکاسی کرده و مقاومت و شهادت طلبی این بزرگمردان را ثبت کردم.

وی در ادامه عنوان کرد: انجمن عکاسان انقلاب وهشت سال دفاع مقدس سازمانی را ایجاد کره اند که عکس های دفاع مقدس را نگه داری می کنند.چون این عکس ها به صورت نگاتیو بوده و به مرور زمان از بین می رود، این مرکز شرایط مناسبی را برای نگه داری از نگاتیوها به وجود آورده است.

این عکاس دفاع مقدس افزود: خوشبختانه انجمن عکاسان دفاع مقدس این کار بزرگ را انجام داده و نگاتیوهای مربوط به دفاع مقدس را از خطر نابودی نجات داده است و نه فقط عکاسان حرفه ای بلکه هر کسی که از زمان جنگ نگاتیوی داشته توسط این مرکز جمع آوری شده و مورد حفاظت قرار گرفته است تا جایی که امروز این مرکز به منبع بسیار با ارزشی تبدیل شده است.

وی با بیان گلایه هایی از حوزه نشر کتاب اظهار داشت: حامی برای چاپ کتاب از عکس های دفاع مقدس وجود ندارد. بنده هشت سال در جبهه ها عکاسی کرده ام و نزدیک به شش هزار عکس دارم اما نمی توانم آنها را چاپ کنم.

بیات با اشاره به اینکه عکس شهید همت با انگشت باندپیچی شده از اثرات ماندگارش است ادامه داد:از این عکس تا به حال شاید هزاران نسخه به چاپ رسیده ولی هیچ گونه حق کپی رایتی وجود نداشته و هیج نشانی از عکاس ر این عکس نیست.

وی در پایان گفت: عکس یکی از ابزارهایی است که دفاع مقدس و ارزشهای آن را در تاریخ ماندگار کرده است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار