نمایشگاه «بهشت و جهنم» شاهرود در راستاي برگزاري اجلاسيه شهدا برپا مي شود.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۴۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
امید مظفری مدیر اجرائی نمایشگاه «بهشت و جهنم» شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: نخستين نمایشگاه «بهشت و جهنم» در کشور که حواس پنجگانه در آن نقش مؤثری دارد و می توان گفت فرد با محیط اطراف خود ارتباط تنگاتنگی را بدون اینکه خود احساس کند ناخواسته برقرار می کند.

وی افزود: این پروژه با هدف شناخت ابعاد مختلف دنیای پس از مرگ و نیز تأثیر اعمال دنیوی در سرای جاویدان اجرا شده است، همچنین در این پروژه بازدیدکنندگان با قسمتی از اجر و ثواب شهدا و صالحین در دنیای پس از مرگ و تفاوتهای طی مراحل مختلف تا رسیدن به بهشت برین و رسیدن قرب الهی در قیاس با افراد معمولی و کفار و بدکاران آشنا می شوند.

مدیر اجرائی نمایشگاه «بهشت و جهنم» شاهرود عنوان كرد: در نمایشگاه شهدا و معاد به فلسفه تأثیر اعمال در حوادث پس از مرگ پرداخته می شود و با یادآوری اعمال خیر و شر در دنیا، سکرات موت، قبر و نیز برزخ در دو حالت خیر و شر مخاطب میتواند با استفاده از رسانه های مختلف صوتی، تصویری و تجسمی به قیاس بین اعمالب پردازد.

مظفری بيان کرد: در قسمت پل صراط و جهنم نیز به همین شکل عمل می شود و افراد با داشتن حق انتخاب می توانند از پل صراط لرزان و باریک عبور كرده و از فاصله ای نزدیک از دوزخ گذر كنند یا از راهروی شهدا که دارای فضای متفاوت و به دور از رعب و وحشت است به بهشت برین برسند، که در این قسمت نیز با استفاده از المانهایی بر اساس قرآن، احادیث و روایات عقوبت گناهان دنیوی به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: در قسمت بهشت نیز به همین شکل و با توجه به مستنداتی بر اساس قرآن، احادیث و روایات سعی شده جایگاه مؤمنان و به وي‍‍ژه شهدا را بهشت نشان داده و نتایج اعمال نیکو ایثار و از خود گذشتگی شهدا را با استفاده از انواع رسانه ها به مخاطب القاء كنيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها