یک نماینده مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

نگاه سیاسی به قانون عفاف و حجاب

کد خبر: ۸۵۱۰۳۶۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

عباس فلاحی بابا جان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوال خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص علت اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه در وزارتخانه ها یا این مصوبات را کنسل کردند یا با برنامه های سلیقه ای فضایی را ایجاد کردند که این مصوبات ابتر ماند.

*نگرانی مجلس از اجرایی نشدن قوانین حوزه فرهنگ

فلاحی با بیان اینکه سال گذشته هم یکی از مسائل اساسی و نگرانی های مجلس اجرایی نشدن قوانین حوزه فرهنگ به ویژه عفاف و حجاب بود افزود:با بررسی های انجام شده مشخص شد که نگرش سلیقه ای و سیاسی به قوانین و مسائل فرهنگی باعث شده تا ما شاهد وضعیت کنونی در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت ارزشها و اعتقادات نزد مردم مسلمان و متدین ما تصریح کرد: نباید ریشه های اعتقادی مردم را نادیده گرفت ما از مسئولین در وزارتخانه های مختلف انتظار داریم که با اجرای قوانین مربوطه از تشدید این ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری کنند.

فلاحی افزود: همه مردم ایران، خانواده ها و حتی اقلیت های مذهبی که مسلمان هم نیستند برای مسائل اعتقادی و عفاف و حجاب ارزش قائل شده و مقید به حفظ مسائل فرهنگی و ارزش های اجتماعی هستند.

نقش مجلس پیرامون عفاف و حجاب

عضو کمیسون عمران مجلس در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در خصوص نقش مجلس پیرامون پی گیری موضوع عفاف و حجاب گفت: در وهله اول هیئت رئیسه مجلس باید پی گیری کند که چرا دوستان جلوی اجرای قانون را می گیرند و این یکی از مسائل اساسی مربوط به مجلس است و بحث دوم مربوط به کمیسیون فرهنگی است که دوستان ما مباحث را بررسی کرده و به جاهای خوبی هم رسیدند اما متاسفانه بعد از عید زمزمه ای از طرح سوال در خصوص مسائل عفاف و حجاب مطرح نشد امیدواریم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با طرح سوال و تذکر وحتی استیضاح پی گیر باشند و ما هم به عنوان یک کمیسیون فرعی کمک می کنیم که این قوانین اجرایی شود.

مردم به حفظ این ارزشها دل خوش کردند

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم ما مقید هستند و تمام سختیها وفشارهای 35 سال جنگ وتحریم را به امید داشتن جامعه سالم و دینی تحمل کرده و به حفظ این ارزشها دل خوش کردند.

فلاحی با اشاره به مسئولیت همه سازمان های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب گفت: با اینکه بیشترین سازمان و متولی را در زمینه فرهنگی داریم ولی هیچ تدبیری در این زمینه صورت نگرفته و با این همه وزارتخانه و منابع و اعتبار نتیجه ای نگرفتیم.

بهانه مسئولین برای اجرا نکردن قوانین

وی با انتقاد شدید از بعضی از مسئولین که همواره کم و کاستی های قانونی را علت عدم اجرای قوانین می دانند افزود: کشور ما اسلامی و قانون ما قرآن و رساله است 98 درصد به این قانون یعنی به قرآن و فقه رأی دادند اینها جزء بدیهیات نظام است مسئولین و متولیان فرهنگی وزارتخانه ها از بودجه کشور استفاده می کنند و به تنها کاری که نمی پردازند کار فرهنگی است.

عدم ارائه الگوهای دینی و ملی

نماینده مردم اهر و هریس در خاتمه در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در خصوص اجرایی نشدن یکی از بندهای قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر "ترویج الگوهای مناسب برای عفاف و حجاب و ممانعت از ترویج فرهنگ مدگرایی منفی در محصولات و کالاهای فرهنگی " اظهار داشت: الگوهای خوبی در این زمینه معرفی نشده است ما چند تا مانتوی اسلامی می توانیم در بازار پیدا کنیم ؟ متاسفانه لباس ها و مانتوهایی که هر روز مد شده و به راحتی در بازار تولید می شود هیچ نشانه ای از فرهنگ و ارزش های دینی وهویت ما ندارند و ارگان های مسئول هم نظارت نمی کنند.

ارسال نظرات