خبرهای داغ:

تجاوز احمقانه عربستان به یمن شکست خواهد خورد

سرلشکر سید یحیی ‌صفوی گفت: آل سعود به دنبال این تجاوز احمقانه قطعاً شکست خواهد خورد و جهانیان خواهند دید که مقاومت و ایستادگی مردم یمن رمز پیروزی آن‌هاست.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۸۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در یادواره شهدای فتح‌المبین و عملیات بیت‌المقدس و شهیدان خلیفه سلطانی و کلاهدوزان با اشاره به اینکه ما هنوز از عظمت شهیدان با خبر نیستیم، اظهار کرد: زمانی که مسلمین شهادت را فراموش کنند روز ذلت آن‌ها فرا رسیده امام راحل با بر افراشتن جهاد رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کرد.

وی به تعبیر اساتید و علمای بزرگ دین درباره شهادت اشاره کرد و افزود: پیامبراکرم(ص) از خداوند برای امیرالمومنین(ع) طلب شهادت کرد و این نشان از مقام شامخ شهید و ارزش والای شهادت است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا حقیقت شهادت و رمز و راز آن را عزت‌آفرین و اقتدار دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) به شهادت رسید و عزت و اقتدار این واژه در هر لحظه در دین اسلام به وضوح دیده می شود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شهیدان ایران تضمین‌کننده امنیت، ثبات و اقتدار ایران هستند، خاطرنشان کرد: شهیدان نظام هستی و نظام سیاسی دنیا تأثیرگذارند.

وی در ادامه به برگزاری بزرگداشت شهید کلاهدوزان و شهید خلیفه‌سلطانی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین مراسم‌هایی بسیار خوب است اما واقعیت آن است که ما شرمنده خانواده شهدای این دو شهید بزرگوار هستیم که تا به امروز در معرفی آن‌ها به نسل جوان غفلت کرده‌ایم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در توصیف ابعاد شخصیتی و عملکرد این دو شهید گفت: تفکرات آن دو شهید بر اساس تفکر شهیدان بهشتی و مفتح بود، قدرت ایمان، تقوا، عقلانیت، آینده‌نگری، قدرت سازماندهی و ترجیح دادن خدا بر خود از خصلت‌های بارز آن دو شهید بود.

صفوی عنوان کرد: انسان‌های خردمند و عاقل موجب پیشرفت یک کشور می‌شوند ولی در مقابل، انسان‌های دروغگو و بی‌خرد ملت و کشور را به عقب می‌راند.

وی با اشاره به اینکه تفکر آن دو شهید یک تفکر قرآنی بود، تصریح کرد: خدمات بی‌بدیل این دو شهید در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته‌های انقلاب و مسئولیت‌های آنها قابل تحسین است.

صفوی با بیان اینکه باید در راستای معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی شهیدان بیشتر تلاش کنیم، اذعان کرد:‌ من از جوانان می‌خواهم که شهید حبیب خلیفه‌ سلطانی و همسر شهیده‌اش که بنیان‌گذار بخش زنان در سپاه و بسیج بود را بهتر بشناسند و الگوی خود قرار دهند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان به مدیریت بی‌نظیر شهید کلاهدوزان اشاره کرد و ‌افزود: وی فرماندهی‌ ‌استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد را در زمان جنگ برعهده داشت که حاکی از اوج درایت و تدبیر آن شهید است.

وی با اشاره به حمله عربستان به مردم یمن و نقش اسلام در این موضوع گفت: مردم یمن امروز شعارهایی چون «هیهات من‌الذله» سر می‌دهند که همان شعارهای انقلاب اسلامی است، مکتب مقاومت و ایستادگی شهدا و خانواده شهدای ایران به لبنان رفت و حزب‌الله لبنان را شکل داد و سپس به فلسطین صادر شد و جهاد را تأسیس کرد.

صفوی با بیان اینکه امروز مردم منطقه درک کرده‌اند راه نجاتشان از قرآن، اسلام و ائمه اطهار می‌گذرد، خاطر نشان کرد: صدام آمده بود نظام اسلامی را نابود کند اما به جهانیان ثابت شد که رژیم بعثی عراق سرنگون است و در نهایت سرنگون شد و صدام را چون موشی از سوراخش بیرون کشیدند و نابودش کردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: سرانجام آل سعود به دنبال این تجاوز احمقانه قطعاً شکست خواهد خورد و جهانیان خواهند دید که مقاومت و ایستادگی مردم یمن رمز پیروزی آن‌هاست.

وی مردم یمن را مردمی مؤمن دانست و تصریح کرد: آن‌ها بسیار شجاع و قانع هستند، یمن دارای ۲۵ میلیون نفر جمعیت است که بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت آنها شیعه هستند، یمنی‌ها عاشق امیرالمؤمنین هستند گرچه مستضعف هستند و بنا بر دلایلی حمله را علیه متجاوزین شروع نکردند.

وی در ادامه به حضور آمریکایی‌ها و هزینه‌های هنگفت آنان در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها‌ با همه هزینه‌های بسیار بالایی که مصرف کردند به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و با دو چشم خود شاهد بیداری اسلامی بودند.

صفوی بیان کرد:‌ آل‌سعود در پی تجاوزش به یمن ثابت کرد که هیچگونه اسلامیتی ندارد و رژیمی کاملاً وابسته به آمریکا و حامیان صهیونیست است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها امروز مجبورند به ایران امتیاز بدهند چرا که ایران قدرت اول منطقه است، ادامه داد: وضعیت کشورهایی که در منطقه به صدام کمک کرده‌‌اند همچون کویت و عربستان در قیاس با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص و مبرهن است.

رحیم صفوی نظام آل سعود را یک نظام پوسیده، فاسد، دیکتاتور و به دور از هر گونه انسانیت برشمرد و گفت: یمنی‌ها چنانچه روزی دست به تهاجم در پاسخ به تجاوزات آل سعود بزنند پیروز می‌شوند.

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود یک رژیم وابسته به آمریکاست، خاطرنشان کرد: ما در رژیم آل سعود نه اسلامیت و نه دموکراسی می‌بینیم، در ۴۰ روز گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار بمب بر سر مردم مظلوم یمن ریخته است.

گفتنی است در پایان این یادواره از خانواده شهیدان خلیفه سلطانی و کلاهدوزان تجلیل شد. با اینکه باران شدیدی می بارید اما خانواده های شهدا و مردم ولایت مدار اصفهان آمده بودند تا یک بار دیگر با آرمان‌های شهدا میثاقی دوباره ببندد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار