خبرهای داغ:

حضور 3هزار حافظ در طرح تربیت حافظان قرآن قزوین

در پایان مرحله سوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم 3 هزار و 852 نفرشرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۲۱۰۴۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در همایش تجلیل از برترین‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 هزار حافظ قرآن کریم از اوایل تیرماه سال 1391 در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین جوانان و نوجوانان کشور آغاز شد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز متعهد شده است تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در مدت چهار سال را بر عهده بگیرد که بر اساس آن سهمیه هر یک از استان‌های کشور مشخص شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در تیر ماه سال 1391 که مرحله نخست اجرای این طرح آغاز شد سهمیه استان قزوین چهار هزار نفر بود که چهار هزار و 143 نفر ثبت‌نام کردند.

نوروزی ادامه داد:این شرکت‌کنندگان در 132 امامزاده و کانون فرهنگی مساجد زیر نظر 45 مربی آموزش دیدند و در آزمون پایان دوره‌ای که برگزار شد بیش از دو هزار و 50 نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

وی عنوان کرد: درمرحله دوم اجرای این طرح که در سال 1392 برگزار شد، سهمیه استان قزوین چهار هزار و 800 نفر بود که چهار هزار و 854 نفر ثبت‌نام کردند و زیر نظر 48 مربی در 46 امامزاده و کانون فرهنگی مساجد آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در آزمون پایانی دوره دوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز بیش از سه هزار و 120 نفر شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شدند.
نوروزی گفت: سهمیه استان قزوین در سومین مرحله اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سال 1393 برگزار شد، پنج هزار و 500 نفر بود و پس از فراخوان پنج هزار و 841 نفر ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان مرحله سوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 63 امامزاده و کانون فرهنگی هنری مساجد زیر نظر 68 مربی آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در پایان مرحله سوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز بیش از سه هزار و 852 نفر در آزمون پایانی شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و 120 نفر با کسب حداقل امتیاز موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شدند.

نوروزی اضافه کرد: استان قزوین در مدت اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از 146 مربی که حداقل پنج جزء قرآن کریم را حفظ کرده بودند برای گذراندن دوره تکمیلی به قم اعزام کرده است.

وی ادامه داد: این مربیان زیر نظر برجسته‌‌ترین اساتید قرآن کریم آموزش‌های لازم را دریافت کرده و پس از دریافت گواهینامه گذراندن دوره‌های تکمیلی مربی قرآن کریم فعالیت خود را در استان قزوین آغاز کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: برای اجرای چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در این دوره آغاز شده و سهمیه استان قزوین در این مرحله بیش از شش هزار نفر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: مربیان چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز برای گذراندن دوره‌های تکمیلی مربیگری به استان قم اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: از تمام مسئولان استان و افرادی که در اجرای هرچه بهتر طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان قزوین با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری کردند، قدردانی می‌کنم.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار