خبرهای داغ:

اعزام 2300 نفر به مراسم ارتحال امام(ره)/ تاخیر استانداری در پرداخت هزینه اتوبوس های اعزامی

قاسمی گفت: با وجود اینکه دو روز به اعزام زائرین مرقد امام(ره) مانده هنوز هزینه اجاره اتوبوس ها از سوی استانداری پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۵۲۳۲۰۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی در نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به شرح برنامه های شاخص و عمده بسیج و سپاه به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت.


12 خرداد، اعزام به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی از سراسر استان

وی اظهار داشت:  اعزام کاروان زائرین حضرت امام(ره) در این ایام برنامه شاخص سپاه است که مطابق هر سال در روز 12 خرداد ماه انجام می شود و ما می توانیم این زائرین را از استان در مراسم ملی شرکت دهیم.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: امسال سهمیه اعزم را 2 هزار و 300 نفر برآورد کردیم.

وی با بیان اینکه از شهرستان های مختلف این اعزام انجام می شود افزود: از ناحیه سپاه بیرجند و بسیج ادارات ساعت 13،  از محل پشتیبانی سپاه قاینات ساعت 14 ، از محل امامزادگان شهرستان فردوس ساعت 12 و از کانون بسیج شهرستان نهبندان ساعت 10 اعزام می شوند.

قاسمی ادامه داد: از گلزار شهدای بشرویه ساعت 18،  از ناحیه سپاه زیرکوه ساعت 13 ، از محل گلزار شهدای گمنام سرایان ساعت 9 صبح، از حوزه شهید چمران خوسف ساعت 13 ، از منصور آباد بخش قهستان درمیان ساعت 13 اعزام می شوند.

وی میزان استقبال مردم برای اعزام به مرقد امام را بسیار خوب و بیش از ظرفیت ثبت نام اعلام و عنوان کرد: اما به لحاظ محدودیت های مالی تعداد 55 دستگاه اتوبوس را برنامه ریزی کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه مسیر کاروان ها همچون سال گذشته از طبس گلشن به قم آغاز می شود گفت: زائرین حرم حضرت معصومه(س) و جمکران را زیارت می کنند و 14 خرداد کاروان ها برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی حاضر می شوند.

وی ادامه داد:کاروان های زیارتی ساعت 12  روز 14 خرداد به سمت مشهد مقدس حرکت می کنند و روز 15 خرداد پس از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به استان باز می گردند.

 

مسئولیت کاروان های اعزامی به مرقد امام(ره) با سپاه پاسداران است

قاسمی با بیان اینکه هماهنگی های لازم در شهرستان ها انجام شده است افزود: با کمیته های امداد، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ایمنی و فرهنگی مسائل کاروان ها را رصد می کنیم که کاروان ها به دور از هرگونه حادثه و مشکل اعزام شوند.

وی اظهار کرد: مسئولیت کامل این کاروان ها بر عهده بسیج سپاه پاسداران است و تیم پزشکی، بهداشت و پلیس این کاروان ها را همراهی می کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: مشکلی که همه ساله داریم طبق تقسیم کاری که بین وزارت کشور و سپاه و بسیج انجام شده این است که هزینه اجاره اتوبوس برای رفت و برگشت زائرین به مرقد امام بر عهده استانداری ها است.

وی تصریح کرد: استانداری به دلیل کمبود اعتبار تاکنون هزینه مورد نیاز برای اجاره اتوبوس ها را فراهم نکرده است و امسال این هزینه به شهرداری موکول شده اما با وجود اینکه تنها دو روز به اعزام زائرین مانده هنوز شهرداری این هزینه را پرداخت نکرده است درحالیکه 32 استان دیگر کشور این مشکل را حل کردند.

قاسمی اظهار کرد: برای گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در تمامی شهرستان ها، بخش ها و  اقشار بسیج انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار