خبرهای داغ:

ماه رمضان، بهار رحمت و محبت است

حجت الاسلام علی معبودی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان ماه برکت مستدام و بهار رحمت است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۶۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین در آئین افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان که در حسینیه شهید مطهری(ره) برگزار گردید عنوان کرد: از مهمترین برکات ماه مبارک رمضان زنده شدن ارزش های الهی در وجود انسان ها می باشد و بر همین اساس چنانچه با روزه داری شاهد ارتقاء این ارزش ها در وجود خویشتن باشیم بدون شک روزه داری ما مورد قبول حضرت حق قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ماه رمضان بهار رحمت و محبت است و باید تلاش کنیم روزه داری ما فقط زحمت و سختی بدنی نباشد بلکه روح مان را تازه و با خداوند بیش از پیش آشنا نماییم.

معبودی در ادامه با اشاره به 10 ارزشی که به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص) لازم است به آن ها توجه گردد خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه برکت است و این برکت مستدام و متداوم است و لازم است از خداوند توفیق دستیابی به دو چیز را مسئلت نماییم: اولا روزه داری و ثانیا تلاوت قرآن به طور مستمر.

وی اولین ارزشی که در ماه رمضان باید تقویت گردد را صدقه دادن عنوان و متذکر شد: تلاش کنیم به نیازمندان کمک های مالی کرده و دیگران را از کمک های معنوی خویش نیز محروم نکنیم. ارزش دوم همانا احترام به بزرگترها می باشد که متأسفانه در جامعه ما مورد غفلت واقع شده است و ارزش سوم مورد محبت قرار دادن کوچکتر ها است که از بداخلاقی ها جلوگیری می نماید.

صله ارحام حتی از راه دور و از طریق وسایل ارتباطی و حفظ کردن زبان از زشتی ها دیگر ارزش هایی بود که معبودی بدان اشاره و یادآور شد سعی کنیم از تهمت و غیبت دوری کنیم و هر حرفی را نزنیم. ارزش دیگر حفظ نگاه است از نامحرمان و زشتی ها که این امر در میان جوانان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی حفظ کردن گوش ها از حرام، رسیدگی و دلجویی از یتیمان و توبه کردن از گناهان را دیگر ارزش های مهم مورد تأکید در ماه رمضان عنوان و ادامه داد : آخرین ارزشی که به آن تأکید فروان گشته است دعا در بین نمازهاست چرا که خداوند چندین بار متذکر گشته اند از خداوند طلب توفیق در زندگی را نماییم تا او اجابت کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد : اگر ارزش های فوق را در وجودمان تقویت نماییم از مادیات و زندگی دنیوی جدا و آسمانی می شویم. ان شاء الله خداوند در این ماه مبارک و پربرکت مسلمین را یاری نماید تا به توفیقات بیشتر دست یابند.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها