یک متخصص پوست و مو:

پیکرتراشی روشی بدون بازگشت برای برطرف کردن چاقی نیست

یک متخصص پوست و مو گفت: ادامه دار بودن لاغری پس از پیکرتراشی کاملا به دریافت و سوزاندن کالری در فرد بستگی دارد و درغیر این صورت چاقی به بدن برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۵۳۰۶۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر بابک یغمایی درباره مقوله جدید پیکرتراشی به عنوان روشی بدون خونریزی، درد و جراحی برای کاهش وزن گفت: علم پیکرتراشی شامل دستگاه‌های خاصی است که با استفاده از آن در محل مورد نظر سوخت و ساز را بالا می‌برند که این روش تا حدودی باعث آب شدن چربی در بدن می‌شود.

وی افزود: برای پیکرتراشی از روش‌های لیزرهای کم‌توان دِیود و امواج رادیو فرکانسی با طول موج خاص استفاده می‌شود به این شکل سوخت و ساز در فرد بالا می‌رود و تخریب چربی‌ها اتفاق می‌افتد به همین دلیل فرد لاغرتر می‌شود؛ این روش در همه قسمت‌های بدن قابل استفاده است و عارضه‌ای ندارد در صورتی که در برخی دستگاه‌ها این عمل را نمی‌توان بر روی صورت و گردن انجام داد.

تاثیر موقت پیکرتراشی
این متخصص پوست و مو درباره تاریخچه رواج این علم در ایران ابرازکرد: تقریبا شش هفت سال است که این علم در کشور رواج پیدا کرده است و در این باره دستگاه‌های جدید از جمله اولتراتون به کشور وارد شده که تاثیر آن بیشتر از بقیه است اما در نهایت تاثیر پیکرتراشی موقت است و ادامه‌دار بودن لاغری پس از پیکرتراشی کاملا به دریافت و سوزاندن کالری در فرد بستگی دارد و در غیر این حالت چاقی در فرد مجددا باز می‌گردد.

پیکرتراشی به تخصص جراحی پلاستیک ارتباط ندارد
یغمایی با بیان این‌که پیکرتراشی به تخصص جراحی پلاستیک ارتباط ندارد، اظهارکرد: دستگاه‌های پیکرتراشی توسط کلینیک لاغری، متخصص تغذیه یا کارشناس تغذیه که حتی معمولا پزشک نیز نیستند انجام می‌شود و به این دلیل که در این عمل نیاز به جراحی و بستری وجود ندارد و پزشکان عمومی یا متخصصان تغذیه معمولا خیلی در این باره فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از موسسات مربوط به پیکرتراشی دارای مجوز نیستند اما به دلیل بدون برش و بخیه بودن پیکرتراشی، به دست اپراتور انجام می‌شود یعنی اگر یک متخصص پوست نیز این دستگاه‌ها را داشته باشد با تنظیمات، دستگاه را به دست اپراتور می‌سپارد.

در پیکرتراشی امواج لیزر بدون درد وارد بدن می‌شود
این متخصص پوست و مو با اشاره به این‌که انجام پیکرتراشی از 15 تا 45 دقیقه طول می‌کشد، افزود: در این عمل زیبایی فرد بر روی تخت به راحتی دراز می‌کشد و با دستگاه، لیزر روی شکم آنان حرکت داده می‌شود به شکلی که امواج بدون درد وارد می‌شوند اما فرد در ناحیه پوست احساس گرما می‌کند.

یغمایی درباره تفاوت لیپوساکشن با پیکرتراشی گفت: لیپوساکشن باید توسط متخصصان جراحی پلاستیک و پوست انجام شود که اولویت با جراحان پلاستیک است به این شکل که سوراخ‌های ریزی در نقاط لازم بدن ایجاد می‌کنند و به وسیله لیزرهای پرتوان یا توسط امواج ویبره چربی‌ها را تخریب می‌کنند و از طریق این سوراخ‌ها چربی‌ها تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: در ساکشن‌های سنتی روشی برای تخریب چربی وجود نداشت و سرم‌های خاص را در بافت چربی تزریق می‌کردند، با ساکشن‌های سنتی و قدرتمند به تخلیه چربی می‌پرداختند که این مسئله مشکلاتی را ایجاد می‌کرد در ابتدا احتمال بروز آمبولی وجود داشت به این معنا که سلول چربی وارد جریان خون می‌شد و مشکلات تنگی نفس و قلبی را ایجاد می‌کرد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در ساکشن بافت چربی یکدست تخلیه نمی‌شود و پس از انجام این کار بافت دارای پستی و بلندی می‌شود اما در روش‌های امروزی از جمله لیزرهای پرتوان با طول موج خاص بر روی سلول‌های چربی اثر می‌گذارد و باعث تخریب آن می‌شوند به شکلی که همزمان مویرگ‌های بافت چربی را می‌سوزانند و احتمال بروز آمبولی وجود ندارد.

پیکرتراشی برای برطرف کردن چاقی‌های نسبتا معمولی است
یغمایی با بیان این‌که اگر فرد بی ام آی بالای 30 دارد پیکرتراشی برای وی کاربرد ندارد، اظهار کرد: برای افراد دارای بی ام آی 25 تا 29 می‌توانند از روش پیکرتراشی استفاده کنند و این عمل زیبایی برای برطرف کردن چاقی‌های معمولی است اما برای برطرف کردن چاقی‌های بسیار بالا باید از روش ساکشن به همراه روش‌های غیر جراحی از جمله رژیم غذایی و ورزش استفاده شود.

بازگشت پذیری چربی در لیپوساکشن کمتر از پیکرتراشی است

وی با بیان این‌که یک جلسه برای برطرف کردن لیپوساکشن کفایت می‌کند اما برای پیکرتراشی چند جلسه زمان نیازاست، ابراز کرد: در روش ساکشن به دلیل این‌که مقدار زیادی سلول چربی تخلیه می‌شود معمولا بر خلاف پیکرتراشی خیلی بازگشت پذیر نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار