رئیس اتاق اصناف ایران:

حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران 600 هزار میلیارد است

رئیس اتاق اصناف ایران حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران را 600 هزار میلیارد اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۱۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، فاضلی در همایش روز ملی اصناف در خرم آباد، گفت: حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران 600 هزار میلیارد است و با این حال مسئولان باید قدر این سرمایه ملی را بدانند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از خوشههای اقتصادی کشور متعلق به بنگاههای کوچک است افزود: این بنگاهها بدون تحمیل کوچک ترین هزینه ای به دولت هفت میلیون شغل را ایجاد کرده اند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نه صنعت محور و نه کشاورز محور بلکه بنگاه محور است؛ بنابراین اصناف نقش بسزایی را در اقتصاد کشورمان ایفاء می کنند گفت: تزلزل بازار به دلیل دیدگاههای غلط دولت ها در ادوار مختلف بوده و این مساله نیز ناشی از این است که اقتصاد کشور مردم محور نشده است.

فاضلی با تاکید بر اینکه محوریت مردم می تواند اقتصاد را به سر منزل مقصود برساند تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مردمی شد و با این حال بر جبهه کفر فائق آمدیم؛ اما تا زمانی که اقتصاد مردم محور نشود می بایست هر روز شاهد افشای پرونده های فساد اقتصاد باشیم.

وی ادامه داد: اصناف از برخی مسئولان دلگیر هستند؛ اما نظام مورد حمایت آنها است چون ولایت و رهبری چنین انتظاری را از اصناف دارند.

 رئیس اتاق اصناف ایران عرصه امروز کمتر از دوران جنگ نیست گفت: شاید شرایط امروز کشور از وضعیت دهه 60 نیز بدتر باشد؛ چرا که امروز جهان استکبار به دلیل ناتوانی در رویارویی مستقیم به هجمه اقتصادی و فرهنگی علیه کشورمان روی آورده است.

فاضلی به نقش اصناف و بازاریان در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اصناف همانگونه که توانستند جنگ را اداره کنند امروز نیز می توانند کشور را از تحریم ها عبور دهند.

وی به تلاش های صورت گرفته برای جدایی انداختن بین اصناف و بازاریان و روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: اصناف و بازاریان همواره از ولایت و رهبری حرف شنوی داشته اند و گوش آنها هیچ گاه به احزاب و گروههای سیاسی نبوده است.

لازم به ذکر است که در این مراسم با اهداء تندیس از روسای صنوف مختلف تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات