فرمانده انتظامی کرج

کلاهبردار میلیاردی در کرج دستگیر شد

فرمانده انتظامی کرج با بیان اینکه کلاهبردار میلیاردی در کرج دستگیر شد، گفت: برآوردهای صورت گرفته از میزان کلاهبرداری از مالباختگان توسط متهم، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخمین زده شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۸۴۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: در پی دریافت شکایت‌های متعدد مبنی بر اینکه فردی به عنوان خریدار و فروشنده خودروهای وارداتی خارجی یا مدیر و مسئول ارگان‌های دولتی به بهانه استخدام افراد از آن‌ها کلاهبرداری کرده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 21 مهرشهر قرار گرفت.

وی بیان کرد:‌ در تحقیقات تکمیلی از مالباختگان مشخص شد که فرد متهم با روابط عمومی بالا با جلب اعتماد طرف مقابل و ارائه وعده استخدام در ارگان‌های دولتی از آن‌ها مبالغی را به صورت واریز اینترنتی دریافت کرده و با وعده اینکه ظرف چند روز آینده می‌تواند با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به آدرسی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد مراجعه کنند اعتماد مالباختگان را به خود جلب می‌کرد.

فرمانده انتظامی کرج متذکر شد: به گفته شاکیان پرونده هنگامی که آن‌ها به آدرس اعلامی مراجعه می‌کردند متوجه می‌شدند ساختمانی با این مشخصات وجود خارجی نداشته و آن‌ها مورد کلاهبرداری این فرد شیاد قرار گرفته‌اند.

سیدحقیقی گفت: بلافاصله یک تیم تجسس از کلانتری تحقیقات تکمیلی در این‌باره را آغاز کرده و پس از چندین روز کار اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در کیانمهر کرج  شناسایی و با همراهی مقام قضائی موفق به دستگیری نام برده شدند.

وی اظهار داشت:‌متهم در انتقال به کلانتری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با مالباختگان از جمله همسر وی که به گفته او تمامی خانواده‌اش با عوام فریبی متهم در دام وی گرفتار شده‌اند به ناچار بر جرم خود مبنی برکلاهبرداری با شیوه جعل اسناد و معرفی خود به عنوان مسئول ارگان‌های دولتی در پست‌ها و مسئولیت‌های گوناگون از 20 نفر از شهروندان و آشنایان خود کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی اموال سرقتی شامل مهر، بن خرید، لباس و تجهیزات نظامی و انتظامی کشف شد و با برآوردهای صورت گرفته میزان کلاهبرداری از مالباختگان 4 میلیارد  و 500 میلیون ریال تخمین زده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها