مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: 60پروژه آبرسانی روستایی همزمان با هفته دولت در لرستان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۱۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، کاکاوند در دیدار کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: 60پروژه آبرسانی روستایی آماده افتتاح در استان لرستان وجود دارد که همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در بخش فاضلاب روستایی چهار پروژه در استان وجود دارد که دو پروژه نیمه کاره در کفراج نورآباد و خط انتقال روستای بدرآباد را اتمام و بهره برداری خواهیم رساند افزود: برای بهره برداری از پروژه ها آبرسانی در 536 روستای استان 97 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با بهره برداری از آنها شاخص بهره مندی در استان به 86 درصد به عنوان یک رکورد افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به اینکه 86 درصد اعتبارات آبفار استان در راستای خشکسالی هزینه می شود گفت: اگر با خشکسالی مواجه نبودیم در استان روستای بدون آب نداشتیم.

کاکاوند با بیان اینکه آب 130 روستای استان با تانکر تامین می شود افزود: خشکسالی در استان شرایط سختی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی ها در استان مجوز چاه صنعتی را دریافت کرده اند؛ اما آب را در کشت هندوانه و خیارکاری مصرف می کنند ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار انشعاب غیرمجاز نیز در استان لرستان وجود دارد که تلاش می کنیم این تعداد را به 15 هزار انشعاب کاهش دهیم.

مدیر عامل آبفار لرستان گفت: از مجموع 2853 روستا در استان  2006 روستا دارای آبرسانی تحت پوشش و 663 دارای آبرسانی غیر تحت پوشش و فاقد کنتور هستند که بیشترین مشکل را نیز در این روستاها داریم.

وی با شاره به اختصاص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و 400 میلیارد تومان برای توسعه آب روستایی ادامه داد:  هشت میلیارد و 200 میلیون تومان از محل بودجه استانی و بین 20 تا 30 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ماده 180 به شرکت آبفار استان اختصاص می یابد.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان و با اشاره به جهش اعتباری این شرکت در سال 93 بیان کرد: سال گذشته اعتبار اختصاص یافته به این شرکت 43 میلیارد تومان بود که 41 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

 

ارسال نظرات