گفتگو با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرم آباد

وضعیت امروز جهان اسلام نتیجه بی بصیرتی برخی از مسلمانان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرم آباد در خصوص رویکر برخی کشورهای عربی در قبال رژیم غاصب صهیونیستی معتقد است که مساله ای که جای اندوه و تاسف دارد این است که برخی دولت های اسلامی نه تنها جنایت های رژیم غاصب اسرائیل را تایید می کنند؛ بلکه از این رژیم غاصب نیز حمایت می کنند و گاهی نیز حتی در بین خود برای مذاکره با این رژیم جعلی و غاضب با هم رقابت می کنند.
کد خبر: ۸۵۳۸۸۹۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اگر امروز آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف پس از گذشت بیش از 60 سال از جنایت های رژیم غاصب اسرائیل همچنان زنده و پویا مسیر خود را طی می کند باید این مساله را مدیون ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس باشیم.

در حقیقت اگر روزی به نام قدس و ملت مظلوم فلسطین در تقویم تاریخ جهان اسلام نقش نمی بست چه بسا فلسطین و قدس شریف سالها پیش از این در پس نقشه های شوم رژیم غاصب اسرائیل و همراهی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی از پیکره اسلام عزیز جدا می شد.

اگر چه امروز جهان اسلام با پشتیبانی رژیم غاصب اسرائیل از گروههای تروریستی تکفیری با فجیع ترین جنایت ها مواجه است؛ اما آنچه که بدیهی است این است که رژیم غاصب اسرائیل و نظام سلطه هر گاه با خروش مسلمانان و آزادی خواهان جهان در روز جهانی قدس مواجه می شوند به اتحاد و شکست ناپذیری جهان اسلام پی می برند.

آنچه در ادامه می‌آید گفتگوی بسیج با حجت الاسلام دکتر بهاءالدین رضایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرم آباد در زمینه اهمیت راهپیمایی روز قدس و نقش آن در مقابله جهان اسلام با رژیم غاصب اسرائیل و نظام سلطه است.

 بسیج: شما اهمیت روز قدس را چگونه ارزیابی می کنید؟

روز قدس از یادگاران به جای مانده از امام خمینی (ره) است که وحدتی را در جامعه و امت اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده به گونه ای که هر سال نسبت به سال پیش اهمیت آن بیشتر می شود .

در واقع این روز موجب تلنگری خواهد شد تا مسلمین  و جهان اسلام نسبت به هشدارها و اقداماتی که صهیونیستها علیه آن ها انجام می دهند بیشتر بیندیشند و فکر کنند که همین اندیشیدین تاثیر بسزایی در بیدار شدن مسلمانان دارد.

 شخصی که بیدار شد دارای بصیرت می شود و انسان بصیر را نمی شود به آسانی فریب داد؛ اما متاسفانه در طول این سالیانی که از عمر منحوس رژیم صهیونیستی می گذرد عده ای از مسلمانان غافل شدند و فریب خوردند چرا که بصیرت لازم را نداشتند پس یکی از مهم ترین ثمرات روز قدس بیداری است.

مسلمانان در روز  قدس به خوبی به اهمیت وحدت پی می برند و نسبت به بدی اختلاف و تفرقه آگاه می شوند؛ پس در درجه اول روز قدس موجب بصیرت و بیداری می شود و در درجه دوم وحدت امت اسلامی را در پی دارد.

بی شک اگر ما وحدت و بصیرت داشته باشیم به پیروزی و نصرت نهایی خواهیم رسید    .

بسیج:شما نقش و اهمیت حضور گسترده مردمی در راهپیمایی امسال روز قدس با توجه به مذاکرات هسته ای اخیر و معادلات جهان اسلام را چگونه ارزیابی می کنید؟

اگر در روز قدس شعار همه مسلمانان فریاد مرگ بر اسرائیل یعنی مرگ این غده چرکین باشد این خود یک پیامی را برای همه مردم جهان مخابره می کند و آن این است که کینه و نفرت مسلمانان نسبت به غاصبان صهیونیست بیشتر و بیشتر شده است.

راهپیمایی روز قدس در خصوص مذاکرات هسته ای نیز این پیام را به کشورهای غرب می دهد که درست است که مذاکره کنندگان ما در پشت میز مذاکره با آنها مذاکره می کنند اما ملت ایران در خیابان ها و در راهپیمایی ها از تیم مذاکره کننده خود حمایت و پشتیبانی می کنند در واقع حمایت ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته ای بیانگر این است که بین ملت و دولت هیچ گونه اختلافی وجود ندارد.

در واقع ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس به نظام سلطه و استکبار جهانی اثبت می کنند که زیر بار توافق به هر قیمتی نخواهند رفت.

 این روزها همان طور که شاهد هستید رژیم غاصب صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا این توافق به ثمر نرسد پس ما با حضور خود در راهپیمایی روز قدس می توانیم هم چون گذشته نقشه ها و دسیسه های دشمنان را به نقش بر آب کنیم.

بسیج: پیام شما به آحاد مردم ولایت مدار ایران اسلامی و بسیجیان در خصوص این روز با عظمت چه چیست؟ 

حضور ملت ایران در راهپیمایی های مختلف انقلاب اسلامی را زنده نگه نگه داشته است و در واقع می توان گفت که قلب انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه های مختلف بویژه در راهپیمایی هاست؛ پس هر نظام و دولتی اگر می خواهد پویا، سرزنده و با نشاط و پرقدرت باشد می بایست دارای پشتوانه و حمایت همه جانبه مردم در عرصه های متفاوت ملی همچون انتخابات ها و راهپیمایی ها باش.

 در واقع تکیه بر قدرت لایزال مردمی موجب پیشرفت بیشتر و قدرتمند تر شدن هر نظام و کشوری خواهد شد که انقلاب اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نیست.
بسیج:بعنوان سوال آخر هنگامی که شما به عنوان یک شهروند شاهد صحنه های ظلم و جنایت رژیم غاصب صهیونیست در رسانه ها هستید چه حسی پیدا می کنید؟ 

 واقعا هنگامی که این صحنه ها را مشاهده می کنم از بی بصیرتی امروز ملت های مسلمان متاثر و اندوهگین می شوم،الان اوضاع مسلمانان و مردم سوریه چگونه است؟ وضعیت مردم عراق چطور است؟ متاسفانه مسلمانان چند گروه شده اند و با هم مبارزه می کنند. چرا اینگونه شده است؟ چه کسی در این میان سود می برد؟ بدون شک کشورهای ظالم غربی، آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در این میان سود خواهد برد، چرا که کشورهای مسلمان به جان هم افتاده اند و زیر ساخت های یکدیگر را نابود می کنند و در واقع ثمره این کارها نیز چیزی جز فقر و بی خانمانی و غارت نیست.

در واقع بی بصیرتی تنها عاملی است که موجب شده است که وحدت بین کشورهای اسلامی از بین برود و آنها به سمت و سویی بروند که خواست دشمنان است.

این بی بصیرتی نیز فرصتی را برای رژیم اشغالگر قدس و این رژیم منحوس و جعلی ایجاد کرده است تا بتواند اهداف خودش را در کشورهای مسلمان پی بگیرد و هر گونه ظلم و جنایتی را علیه آنها صورت دهد که متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم.

البته مساله ای که جای اندوه و تاسف دارد این است که برخی دولت های اسلامی نه تنها جنایت های رژیم غاصب اسرائیل را تایید می کنند؛ بلکه از این رژیم غاصب نیز حمایت می کنند و گاهی نیز حتی در بین خود برای مذاکره با این رژیم جعلی و غاضب با هم رقابت می کنند.

گفتگو پیمان سپهوند
ارسال نظرات