خبرهای داغ:
این موضوع در حالی عجیب به نظر می رسد که بارها پزشکان متخصص در مورد حفظ بیشتر سلامت مادر و نوزاد با استفاده از زایمان طبیعی خبر داده‌اند و خواستار کاهش زایمان‌های سزارین در کشور برای تأمین سلامت مادر و فرزند هستند.
کد خبر: ۸۵۳۹۰۶۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، چشم و هم‌چشمی که از عادات بد ما ایرانی ها به شمار می رود در سالهای اخیر خود را در قالب بسیاری از مراسم و رسومات کشور نشان داده است.
از گرفتن جشن عقد و عروسی در زیر دریا گرفته تا رفتن به کشورهای اروپایی و امریکایی برای تولد فرزندان در آن کشورها.
حال در این بین از انتخاب نام‌های عجیب و غریب برای بچه ها گرفته تا برگزاری جشن های تولد آنچنانی همه و همه به مصداق هایی از چشم و هم‌چشمی و ثبت رکورد در بین دوستان و آشنایان تبدیل شده است.
به تازگی در اصفهان، تاریخ تولد فرزندان دست مایه ثبت رکورد برای برخی خانواده ها شده است. به طوری که ثبت تاریخ به اصطلاح "رند" برای تولد نوزادان از سوی پدر و مادر دغدغه جدید قشر "خاص" جامعه شده است.
این مسئله علاوه بر اینکه ناشی از کمبود فرهنگ در میان این خانواده هاست و نوزاد را وسیله ای برای ابراز "خود" قرار داده، سبب شده تا زایمان‌های طبیعی در استان رو به کاهش گذاشته و آمار سزارین که در استان با اجرای طرح تحول رو به بهبود بود، افزایش یابد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در چهارم تیرماه سال جاری یعنی 4/4/94 بیشترین آمار سزارین در استان اصفهان به ثبت رسید که دلیل آن هم "رند" بودن این تاریخ برای ثبت تولد نوزادان بوده است.
این موضوع در حالی عجیب به نظر می رسد، که بارها پزشکان متخصص در مورد حفظ بیشتر سلامت مادر و نوزاد با استفاده از زایمان طبیعی خبر داده اند و خواستار کاهش زایمان های سزارین در کشور برای تأمین سلامت مادر و فرزند هستند.
کشور ما در زمینه زایمان سزارین جزو کشورهای درصدر در جهان به شمار می رود که حال اینگونه خرده فرهنگ‌های اشتباه می تواند، به این آمار دامن زده و وضعیت و تعداد زایمان های سزارین را در کشور بیش از این افزایش دهد.

منبع: تابناک اصفهان

انتهای پیام / 63042 /


ارسال نظرات