مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: حجاب از ارزنده ترین نمونه های فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران است.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، قربانی در همایش حجاب و عفاف که به مناسبت سالروز ملی حجاب و عفاف در سالن همایش های شهید آوینی ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد گفت: از ارزنده ترین نمونه های فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران پدیده ارزشی حجاب است به گونه ای که برای زنان و مردان نیز اهمیت ویژه ای داشته است.

 وی با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست و در واقع آقایان در صدر این موضوع قرار دارند افزود: بنابر اقتضای روز همه باید در زمنه حجاب فعالیت داشته باشیم؛ از این رو در این زمینه نیازمند آموزش های بنیادین هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه سازمان ها و تشکل های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در زمینه حجاب دارند گفت: اصلاح جامعه در گرو تقوا و رعایت حجاب و عفاف زن و مرد است؛ از این رو می بایست در این زمینه همدلی و همزبانی خوبی داشته باشیم.

قربانی با تاکید بر اینکه ضروری و واجب است که دستگاههای فرهنگ ساز در مسیر ترویج حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشند اظار کرد: بعضی ها به دلیل اینکه با فلسفه حجاب آشنا نیستند قدر آن را نمی دانند.

وی ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف لطف خداوند به جامعه بشری است و با این حال اگر امر به معروف و نهی از منکر در کنار آن به خوبی انجام شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه امروز 180 شبکه ماهواره ای در راستای تضعیف ارزشهای اسلامی به تولید برنامه می پردازند گفت: شبیخون فرهنگی فرهنگی دشمن مساله مهمی است و به کل جامعه مربوط می شود.

قربانی به تشکیل تیم عفاف و حجاب متشکل از 15 نفر مرد و 15 نفر زن برای اجرای مصوبات وزارت کشور در زمینه حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و افزود: اگر فرهنگ حجاب و عفاف به خوبی آموزش داده شود بسیاری از مشکلات از بین می روند.

وی اظهار کرد: در کمیته ستاد صیانت حقوق از شهروندی توجه ویژه ای به موضوع عفاف و حجاب شده است.

ارسال نظرات