مدیر کل بهزیستی لرستان:

خانواده های دارای دو معلول در لرستان از تسهیلات تامین مسکن بهره مند می شوند

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: خانواده های دارای دو معلول در لرستان از تسهیلات تامین مسکن بهره مند می شوند.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۶۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، همایون عمودی زاده در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: این مسئول گفت: به خانواده‌های روستایی که دارای دو معلول و یا بیشتر از آن باشند، جهت تامین مسکن 18 میلیون تومان و خانواده‌های شهری 30 میلیون است تسهیلات پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در بحث معتادین بهبود یافته سال گذشته 300 نفر که بیش از دو سال از زمان بهبودی آنها گذشته بود از مشاوره های شغلی بهره مند شدند و پرونده های آنها نیز جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است افزود: 200 نفر از معتادین  بهبود یافته هم به عنوان مشوق از بیمه خویش‌فرمایی بهره مند شده اند.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در بحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار یک‌هزار و 670 نفر را به تامین اجتماعی معرفی کرده‌ایم که این افراد بعد از 10 سال بازنشسته شده و از پوشش بهزیستی خارج می‌شوند و همچنین یک‌هزار و 600 نفر از زنان روستایی و عشایری بیمه شده نیز در این راستا معرفی شده‌اند.

عمودی زاده ادامه داد: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 25 گروه در سازمان بهزیستی تشکیل شده است که در قالب‌های مختلف مشغول به کار هستند و همچنین سازمان بهزیستی سهم بیمه کارفرمایی زنان سرپرست را پرداخت می‌کند.

وی به فعالیت 16 مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی و 14 اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود:  امسال نیز در چهار شهرستان دیگر استان  اورژانس اجتماعی شروع به فعالیت می‌کند و در مجموع 121 نفر در این مراکز مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در حال حاضر 32 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان لرستان از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات