خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین:

جهاد باعث ماندگاری ارزش های الهی وانسانی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین اظهار کرد: جهاد یک معنای گسترده در تمام عرصه های زندگی انسان می‌باشد وجهاد باعث ماندگاری ارزش‌های الهی وانسانی است.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۹۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

 حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در فصل اول کتاب راه نجات خویش به موضوع جهاد اشاره نمودند: جهاد را یک معنای گسترده می گیریم که در تمام عرصه های زندگی انسان می تواند بروز و ظهور پیدا کند و کسی که در جهت رشد و شکوفایی علمی جامعه مجاهدت می نماید.

وی مطرح کرد: افرادی که در عرصه‌های فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی تلاش مضاعف می‌کنند تمام اینها به منزله مجاهده در جبهه جنگ است که سلاح بر می دارند تا ارزش های الهی و انسانی ماندگار بماند.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: جهاد را در جنگ نظامی خلاصه کردن برداشت ناقصی خواهد بود بلکه جهاد به معنای حقیقی در تمام ابعاد عنصر حیات بخش و ترق دهند ه و نگهدارنده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین به ارزش جهاد پرداخته و تصریح کردند:  دین می‌گوید و تجربه بشری هم ثابت کرده که مجد و عظمت در پرتو تلاش و روحیه جهادی است آن هم جهاد در عرصه های گوناگون و درکنار ایمان به پروردگار عالم و پیامبرش چیزی که انسان را از عذاب سخت نجات می دهد مجاهده کردن است.

این مقام مسئول تشریح نمودند: درسخنان گوهرباری از رسول خدا آمده است وقتی کارهای مفید و ارزشمند را با جهاد در راه خدا مقایسه می نمایند همه اعمال بندگان را نسبت به کار مجاهد ،مانند آب برداشتن پرستویی می دانند که با منقارش جرعه ای بنوشد.

حجت الاسلام معبودی افزود: در هر کاری اگر بخواهد به در ستی انجام بگیرد چارهای جز به کار بستن امور مربوطه اش نیست در جهاد به معنای همه جانبه‌اش به ویژه در جهاد اقتصادی ما نیازمند به کار گیری اصولی هستیم و گرنه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید اکنون که به برخی از آن اصول بر اساس قرآن و روش معصومان اشاره می‌‌گردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در ادامه به بحث عاقبت اندیشی پرداخت و گفت: از اموری که قرآن به شدت بر آن تاکید نموده ودر سراسر سیره بندگان خالصش قابل مشاهده است عاقبت اندیشی می‌باشد.

این مقام مسئول در پایان افزود: عاقبت اندیشی چند محصول شیرین برای زندگی  فردی وجمعی دارد   به صورتی که انسان کمتر دچار حسرت و دچار خطا و اشتباه  می‌گردد.

 

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها