به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد علی قاسمی در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرهای مازندران با اشاره به ضرورت انعکاس طرحهای اولویت دار در حوزه آموزش و پرورش, اظهار داشت: اجرای مناسب پروژه مهر گامی در توسعه فضای آموزش و پرورش است.
وی افزود: با تشکیل ستادهای شهرستانی پروژه مهر، در مازندران به دنبال کیفیت بخشی آموزشی در فضای تعلیم و تربیت هستیم.
قاسمی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت باید خود را ترمیم کند, خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال نظم بخشی به امور آموزش و پرورش است.
دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: همه دبیران پروژه مهر در زمینه اجرای مناسب پروژه مهر عزم خود را جزم کنند.
اسفندیار نظری, دبیر پروژه مهر استان نیز گفت: پروژه مهر 94 از سال 93 کلید خورده و به عنوان نمادی از بهره وری باید در اجرای آن همه همت خود را بکار گیریم.
وی با بیان اینکه منابع انسانی از عوامل موثر در مدیریت بهره وری است, افزود: هدایت تحصیلی،ثبت نام و آمادهسازی فضا برای سال تحصیلی از مهمترین مولفههای پروژه مهر به شمار می آید.
معاون متوسطه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی باید به سمت کارآفرینی پیش برود.
وی با تاکید برتقویت انجمن علمی معلمان در شهرها, تصریح کرد: بیش از 400 هزار داوطلب علوم تجربی در کنکور امسال شرکت کردند.
دبیر پروژه مهر مازندران عنوان کرد: جدیت در اجرای دقیق برنامه تعالی مدرسه نیز از دیگر مسائلی بوده که در شهرستانها و مناطق مازندران باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: اگر در اجرای دقیق مولفههای موثر پروژهه مهر در زمینه استفاده از سامانه حسابداری، استفاده مدارس از سامانه اموال، بهسازی اتاق ورزشی خط کشی و ایمنسازی و تجهیز مدارس به کپسول آتش نشانی دقت شود, میتوان به جایگاه مناسبی در کشور دست یافت.
نظری، گروههای آموزشی را قلب تپنده در آموزش و پرورش نامید و خواستار سازماندهی سرگروههای درسی شد.