مولف در مقدمه این کتاب هدف انتشار آن را «کمک به مدیران اجرایی و گروه تصمیمسازان برای پایش و کمک به بهبود شرایط کسب و کار و توفیق در برقراری روابط مطلوبتر و معقولتر در تعاملات روزمره اجتماعی از طریق توسعه بینشهای فردی و ارتقاء ادراکات اجتماعی ایشان» برشمرده است.
عمادزاده با این پژوهش توانسته به صورتی عینی و ملموس وضعیت و جایگاه ایران در درون فضای کسب و کار بین المللی را بارز و مشخص کند.
در واقع با خواندن این کتاب می توانیم در پایان آن، امیدوار باشیم که تصویر روشن و مبرهنی از وضعیت اقتصادی و تجاری ایران در زمان و فضای کسب و کار جهانی به دست آوریم.
این کتاب در فصل نخست از خود با موضوع ضرورت شناخت محیط کار و تعریف آن شروع می شود و پس از معرفی متغییرهای موجود در آن به چگونگی تطبیق با آن اشاره می کند. در ادامه و در فصل دوم نویسنده به سراغ تحلیل فضای کسب و کار رفته و انواع محیط های مرتبط با بنگاه اقتصادی اعم از محیط داخلی؛ نزدیم، ملی و عمومی را در رابطه با یک بنگاه اقتصادی تعریف می کند.
فصل سوم از این کتاب به بررسی محیط داخلی و محیط نزدیک بنگاه اقتصادی پرداخته است و در فصل چهارم نیز این مساله را بررسی محیط ملی برای ملاحظه فضای عمومی کسب و کار در اقتصاد داخلی تعمیم داده است.
فصل پایانی از این کتاب نیز به بررسی فضای مسب و کار در محیط بین المللی اشاره دارد و طی آن الگوهای بنیاد هریتیج، اندازه گیری سهولت کسب و کار، مجمع جهانی اقتصاد و رقابت پذیری جهانی را مورد کندوکار قرار داده است.
انتشارات دنیای اقتصاد این کتاب را با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر کرده است.