تحلیل فضای کسب و کار در یک کتاب

کتاب «تحلیل فضای کسب و کار» به قلم مرتضی عمادزاده روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۵۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ انتشارات دنیای اقتصاد کتاب «تحلیل فضای کسب و کار» را به قلم مرتضی عماد زاده منتشر کرد.

مولف در مقدمه این کتاب هدف انتشار آن را  «کمک به مدیران اجرایی و گروه تصمیم‌سازان برای پایش و کمک به بهبود شرایط کسب و کار و توفیق در برقراری روابط مطلوب‌تر و معقول‌تر در تعاملات روزمره اجتماعی از طریق توسعه بینش‌‌های فردی و ارتقاء ادراکات اجتماعی ایشان»   برشمرده است.

تحلیل فضای کسب و کار

عمادزاده با این پژوهش توانسته به صورتی عینی و ملموس وضعیت و جایگاه ایران در درون فضای کسب و کار بین المللی را بارز و مشخص کند.

در واقع با خواندن این کتاب می توانیم در پایان آن، امیدوار باشیم که تصویر روشن و مبرهنی از وضعیت اقتصادی و تجاری ایران در زمان و فضای کسب و کار جهانی به دست آوریم.

این کتاب در فصل نخست از خود با موضوع ضرورت شناخت محیط کار و تعریف آن شروع می شود و پس از معرفی متغییرهای موجود در آن به چگونگی تطبیق با آن اشاره می کند. در ادامه و در فصل دوم  نویسنده به سراغ تحلیل فضای کسب و کار رفته و انواع محیط های مرتبط با بنگاه اقتصادی اعم از محیط داخلی؛ نزدیم، ملی و عمومی را در رابطه با یک بنگاه اقتصادی تعریف می کند.

فصل سوم از این کتاب به بررسی محیط داخلی و محیط نزدیک بنگاه اقتصادی پرداخته است و در فصل چهارم نیز این مساله را بررسی محیط ملی برای ملاحظه فضای عمومی کسب و کار در اقتصاد داخلی تعمیم داده است.

فصل پایانی از این کتاب نیز به بررسی فضای مسب و کار در محیط بین المللی اشاره دارد و طی آن الگوهای بنیاد هریتیج، اندازه گیری سهولت کسب و کار، مجمع جهانی اقتصاد و رقابت پذیری جهانی را مورد کندوکار قرار داده است.

انتشارات دنیای اقتصاد این کتاب را با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار