احزاب مخالف دولت ترکیه:

حادثه سروج ثمره سیاست های غلط اردوغان در قبال سوریه است

احزاب معارض ترکیه حادثه تروریستی شهر مرزی سروج را که دیروز رخ داد نتیجه مستقیم سیاست های ترکیه در سوریه دانستند. این حمله 130 قربانی گرفت.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۳۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج ولی آق بابا، معاون رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که بزرگترین حزب معارض این کشور است عنوان کرد انفجار تروریستی شهر مرزی سروج – واقع در جنوب شرقی ترکیه – نتیجه سیاست های رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه و اقدامات خطرناک سرویس اطلاعاتی ترکیه در سوریه می باشد.

دیروز آق بابا و معاون رئیس حزب سازکین تانری کولو از محل انفجار تروریستی بازدید کرده، سپس آق بابا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دستگاه اطلاعات ترکیه، آوریل گذشته نتوانست مانع وقوع انفجار شهر ریحانیه شود که منجر به مرگ یک نفر شد، همچنانکه نتوانست مانع انفجار سروج شود و اینها همه مؤید خطرات سیاست خارجی دولت عدالت و توسعه و دستگاه اطلاعاتی ترکیه است. وی سرویس اطلاعاتی ترکیه را دستگاهی در خدمت رجب طیب اردوغان دانست.

یاشار یاکیش وزیر امور خارجه پیشین ترکیه در دولت عدالت و توسعه نیز به نوبه خود گفت که دخالت های آشکار ترکیه در امور داخلی سوریه مهم ترین دلیل عملیات تروریستی شهر سروج است.

یاکیش در گفتگو با شبکه سی ان ان ترکیه با اشاره به حمایت دولت عدالت و توسعه از گروه های تروریستی سوریه از آغاز بحران این کشور تا کنون گفت حمایت ترکیه از تروریست ها و رسیدن آنان به سوریه از طریق مرزهای ترکیه، عاملی بسیار مهم در شکل گرفتن تشکیلات تروریستی داعش و گسترش نفوذش در منطقه بوده است.

محمد علی ادیب اوغلو یکی دیگر از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز در این رابطه گفت که هنوز هم تروریست های ترک و خارجی از طریق مرزهای ترکیه به سوریه می روند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار