امام جمعه شبستر:

قیام مشروطه برای نجات جامعه از ظلم و ستم استعمارگران بود

خبرگزاری بسیج: امام جمعه شبستر در خطبه های نمازجمعه امروز این شهرستان با گرامیداشت سالگرد قیام نهضت مشروطه گفت:در طول سال های متمادی حرکت های مختلفی توسط مردم و رهبری روحانیت اتفاق افتاده است و قیام مشروطه برای نجات جامعه از ظلم و ستم استعمارگران اتفاق افتاد .
کد خبر: ۸۵۴۸۴۳۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به وظایف روحانیت و حوزه های علمیه افزود: روحانیون و حوزه ها همیشه با تأسی از دستورات الهی، سیره انبیا و اهل بیت وظیفه دارند در مقابل بدعت ها و حرکت های غیر اسلامی قیام کنند و معیار قیام ها و حرکت ها حرکتی الهی است و نباید ترس و واهمه داشته باشند و وظیفه همه است که در مقابل باطل مبارزه کند.

وی اظهار کرد: رابطه انقلاب اسلامی با اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت مطلقه فقیه باید روز به روز محکم تر شود و حوزه های علمیه وبزرگا از نظر شرعی و اجتماعی وظیفه دارند مردم را به انسجام، اتحاد، همدلی و همزبانی دعوت کنند.

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: در جامعه باید ضروریات مورد توجه قرار گرفته شود و باید دقت کرد که تبعیت از ولایت فقیه، تبعیت از اسلام و اهل بیت و دستورات خداوند متعال می باشد و نیز باید توجه کنیم که با غفلت و بی بصیرتی به مصیبت های دوران گذشته دچار خواهیم شد و همه مردم باید با همدلی و همزبانی در عرصه و صحنه حضور داشته باشند.

خطیب جمعه شبستر با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی هیروشیما توسط آمریکا گفت: در جریان این بمباران 160هزارنفر کشته و زخمی شدند و آثار آن هنوز وجود دارد و این یکی از مصداق های کارنامه سیاه آمریکاست و تاریخ جنایت های بی رحمانه آمریکا بر انسان های بی گناه را فراموش نخواهد کرد و کارنامه سیاه آمریکا باید شناسانده شود و جنایت های مختلف آمریکا در هیروشیما، فلسطین، غزه، یمن، عراق و ... نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی است و تا جان داریم شعار «مرگ بر آمریکا» را با صدای بلند اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در مقابل حقوق بشر اسلامی نماد همدلی، آرامش و سعادت در جامعه می باشد و در برگرداندن غیرت، عظمت، انسانیت و اخلاق و رفتار سالم در بین مردم تلاش می کند.

امام جمعه شبستر با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهارکرد: در این مذاکرات امتیازاتی داده شده و امتیازاتی گرفته شده است و پس از آن شاهد زیاده خواهی کنگره آمریکا و حمایت از صهیونیست ها هستیم و باید توجه کنیم که صهیونیست ها به خوی خطرناک تجاوز و مرض سرطانی ناعلاج دچار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید دقت کرده و تلاش کنند و با عملی کردن دستورات اسلام در رفتار و عمل شان مردم را به صورت عملی با اسلام آشنا کنند و بتوانند رضایت مردم را کسب کنند و نباید حتی یک نفر از مردم از مسئولان ناراضی باشد و بدون جواب برگردد چراکه این اقدام چراغ سبزی به دشمنان است.

ارسال نظرات