خبرهای داغ:
رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس:

تداوم فرهنگ استکبارستیزی، سخن شهدا و دستور قرآن است

رصاف با تأکید بر اینکه شهدا به ما می‌گویند که استکبارستیزی نباید از فرهنگمان بیرون شود، گفت: سران کفر پیمان‌شکن و عهدشکن هستند و با بی‌ایمان نمی‌توان کنار آمد و این حرف شهدا و دستور قرآن است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۷۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم وداع با شهدای گمنام که در مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه برای انسان‌ها سه مسئله اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: دین، آبرو و دنیا سه مسئه‌ای است که برای انسان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: در طول تاریخ نیز سه نگاه عمده به دنیا وجود داشته است؛ نگاه اول مربوط به کسانی است که مدعی هوش و زرنگی هستند که هم خدا را می‌خواهند و دنیا را؛ که بخش عمده‌ای از انسان‌ها حتی انسان‌های به ظاهر مذهبی در طول تاریخ با دنیا این‌گونه رفتار کرده‌اند.

رصاف ادامه داد: عده دیگر کسانی هستند که آمال و اهداف آن دنیاست و تمام تلاششان نیز برای به دست آوردن همین متاع است و دسته سوم نیز کسانی هستند که دنیا برایشان پل و وسیله‌ای برای رسیدن به سعادت در جهان ابدی است که این نگاه دین‌داران است.

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه آبرو نیز یکی از مطالب دنیوی است که به خاطر برجستگی آن را جدا می‌کنیم، گفت: دین انسان تمام افکار و سلایق او را رهبری می‌کند لذا دائماً این سه مطلب مهم با هم درگیرند، یعنی در بسیاری از جاها باید بین دین، دنیا و آبرو یکی را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که شهدا به ما یاد می‌دهند این است که در جایی که بین دین، دنیا و آبرو اختلاف است، کدام را انتخاب کنیم. گاهی اوقات دنیا مهم می‌شود که به سادگی دین و اعتقادات را به حراج می‌گذاریم و یا آبرو مهم می‌شود و شیطان در اینجاهاست که سرنوشت انسان را تعیین می‌کند.

رصاف تأکید کرد: شهدا به عنوان یک سفیر آمده‌اند تا به ما اینگونه درس دهند که دنیا در عصر ما دارد جبهه‌گری و طنازی می‌کند و آبرو نیز اهمیت پیدا می‌کند، نکند زمانی طرفدار دنیا و آبرو شویم و دین را زیرپا بگذاریم و این حرفی است که شهدا با صدای رسا به ما می‌گویند.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در شرایطی که برخی‌ها تلاش می‌کنند تا تئوری‌ها و فرهنگ‌هایی را جا بیندازند که در آن فرهنگ‌ها، دین و دنیا در کنار هم باشند، شهدا می‌گویند مراقب باشیم که این فرهنگ، فرهنگ دینی نیست و این دو را نمی‌توان با هم جمع کرد زیرا دنیا بسیار کوچکتر از آن است که ما به دنبال آن بدویم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا به ما می‌گویند که استکبارستیزی نباید از فرهنگمان بیرون شود، گفت: سران کفر پیمان‌شکن و عهدشکن هستند و با بی‌ایمان نمی‌توان کنار آمد و این حرف شهدا و دستور قرآن است؛ زیرا فرهنگ غرب می‌خواهد ما را با یک اسلام آمریکایی الفت دهد اما اسلام خالص علوی و محمدی(ص)، اسلام استقامت، جهاد و مبارزه است.

رصاف با اشاره به اینکه اگر فرهنگ مبارزه با استکبار را از دست دهیم، در پیشگاه شهدا سرافکنده خواهیم بود، افزود: برخی‌ها گمان کرده‌اند که به محض اینکه اسم مذاکره در میان آمده است، دیگر شعار مرگ بر آمریکا برداشته می‌شود در حالی که این مسئله یعنی چراغ سبز نشان دادن به دنیا که شهدا با این مسئله مخالفند و دین را نباید ارزان فروخت.

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه یک فرد مذهبی پیرو شهید باید همیشه آماده باشد، گفت: اصولاً فرهنگ انتظار همین است؛ انتظار حالت درونی نیست بلکه عمل است یعنی هر روز باید برای مقابله با کفر و استکبار آماده باشیم و این فرهنگ مبارزه و جهاد است و به این شکل می‌توان دشمن را به زانو درآورد نه با دست دادن و رفیق شدن با او.

وی عنوان کرد: شعار هیهات منا الذله، شعار زندگی بخشیدن به همه آزادی‌خواهان عالم از زمان سیدالشهدا(ع) تا ابد است که شهدا این شعار را به ما یاد دادند. نکند عده‌ای بیایند کاری کنند که ما از آمادگی مبارزه با کفر بیرون بیاییم و به خواب غفلت برویم و آن زمانی که خواب غفلت به سراغ ملت بیاید همان زمان دشمنان در کمین هستند و قطعاً آسیب خود را در همان زمان خواهند زد.

رصاف، ملت ایران، ملتی استکبارستیز و شهیدپرور دانست و افزود: هنوز هم بعد از سالیان سال وقتی شهدا می‌آیند، ملت ما مانند پروانه دور وجود آن‌ها می‌گردند و از وجود آن‌ها بهره می‌برند و هنوز هم این ذخایر ارزشمند الهی برای حیات بخشیدن به جامعه روانه شهرها و روستاها می‌شوند و اصولاً شفاعت شهید همین است.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه اگر جوانان ما مذهبی هستند به واسطه هدایت شهید است، گفت: شهدا حق حیات به گردن ما دارند و وقتی که ما را هدایت می‌کنند یعنی دارند زمینه شفاعت را فراهم می‌کنند بنابراین آنچه که باید توجه داشت این است که با فرهنگ شهادت انس داشته باشیم لذا پیشنهاد می‌شود که تمام جوانان ما یک دوست شهید داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم ترویج و تکرار گفتمان شهدا، انقلاب و امام تأکید کرد و گفت: اگر اندکی غفلت درباره این گفتمان صورت گیرد، گفتمان دیگری را حاکم می‌کنند و بعد از مدتی خواهیم دید که ارزش‌ها جابجا شده‌اند لذا شهدا به ما یاد دادند که باید همه چیز را فدای دین کرد تا دین همه چیز را به ما بدهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار