لطفا تئاتر نروید!
دقیقا همان خطی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برای حمایت از آثار ...
کد خبر: ۸۵۶۰۰۹۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

چندی پیش بود که نمایشی با نام «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی در تماشاخانه‌ی ایرانشهر به اجرا در آمد. این نمایش به علت سبک پوشش سخیف و قبح شکن بازیگرانش پس از چندی توقیف شد. با این حال بعد از چند روز وقفه و بازبینی مجدد پنجشنبه ۲۲ مردادماه اجراهای خود را شروع کرد.

روزنامه‌ی شرق ضمن معرفی و رپورتاژ برای این نمایش نوشت :«نمایش پینوکیا، به کارگردانی شهره سلطانی که براساس نمایش‌نامه استفانو بننی ساخته شده، روایتگر چهره جامعه‌ای است که جمعی در ظاهر خوش‌طینت و فرشته‌صفت آدم‌ها را می‌فریبند و از معصومیت، نجابت و پاکدلی آنان برای کسب منافع شخصی بهره می‌جویند. در این فضا آدم‌ها که از فطرت پاک خدادادی برخوردارند، مجذوب وعده‌وعیدها، شعارها و باورهای پوچ و سراب‌گونه می‌شوند و بسان نردبانی هستند برای بالارفتن قشر و جمعی خاص. در چنین جامعه‌ای صداقت، اعتماد و پاکی رنگ‌ باخته و جای آن را دروغ، دغل‌کاری و شیادی فراگرفته و نوعی برده‌داری محترمانه و مدرن حاکم شده است.»

گفتنی است خط داستانی فوق دقیقا همان خطی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برای حمایت از آثار به ظاهر هنری‌ای که در کشورهای مخالف استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند، توصیه شده و مورد حمایت قرار گرفته است. در این خط؛ مردمان کشورهایی که رهبران مردمی و انقلابی‌شان مخالف سلطه و سیطره شیطانی آمریکا و صهیونیسم جهانی هستند، انسانهایی عقب مانده نمایش داده می‌شوند که سیاستمداران آرمان‌خواه با سوءاستفاده از ساده‌لوحی مردم مشغول استثمار آنها هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۰:۵۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
تئاتر نروید!!! این همه تئاتر خوب این چه سر تیتر مسخره ای هست؟